Skattefordel ved ægteskab

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Indlæg
  • #164182
    testForfatter

    det gør jeg faktisk også, altså tror på din historie. Iden i at skrive på et forum går også lidt fløjten hvis man ikke er ærlig.

    du har sikkert undersøgt flex job, hvis ikke var det måske en ide?

    Det forøvrigt også en diskussion værd. Har selv en kone der er i flex job og under mig i grunden over alle de penge vi har fået mere på den konto. Nu seneste har hun faktisk oven i Flexydelse fået bevilget en udbetaling fra sit pensions selskab begrundet i en dom der er faldet om at flexydelse IKKE berettiger til at afvise at udbetale pension fra forsikringen. Der er slet ikke nogen tvivl om at min kone er syg og jeg jeg tvivler heller ikke på at du er det, men jeg er bare bekymret for om vores samfund som helhed kan blive ved med at ha råd til disse ydelser. At jeg selv via min kone nyder godt af dem ændre ikke på min holdning eller bekymring om det.

    Der var en udsendelse på ZDF om at danmark var blevet en stikker stat fordi “vi" angiver vores naboer for socialt snyd. Det var man vist meget forargede over i udsendelsen men vores ydelser er jo også meget rundhånede i forhold til resten af EU

    nå men nok om det det her er jo ikke et politisk forum.

    #164186
    AnonymForfatter

    Ang. det økonomiske i ægteskab ja så fik jeg jo et svar på det spørgsmål jeg stillede og derigennem fik besvaret at vi går en del ned i indtægt når den tid kommer. Nu må vi se hvad fremtiden bringer, men jeg tror vi begge er lidt konservative hvad angår børn og ægteskab så når det første kommer springer vi nok på det andet – og så må vi se hvad min situation er til den tid. Med lidt held er der formentlig en bedring med mit helbred.

    Ang. flexjob så har jeg af min sagsbehandler fået at vide, at der er for lidt afklaring til at jeg er berettiget til det i øjeblikket. Jeg bliver stadig sendt rundt i landet på forskellige sygehuse til forskellige undersøgelser og hvert sted har de sin forklaring på hvad der er galt. Det værste er helt klart, at alle bekræfter at den er helt galt, men lægerne er ikke enige om hvad det skyldes og hvad der kan gøres – og det medfører at jeg tager en helt masse forskellig medicin og nu også er i fysioterapi – begge dele koster jo også, så ja, det skal min kontanthjælp jo også dække. Næste sygehus aftale er i næste måned – og denne gang heldigvis her i Aalborg 🙂

    #164188
    AnonymForfatter

    Thomas Kristensen og GP har svaret på spørgsmålet omkring skattefordele, og at det vil være økonomisk dyrt at gifte jer, som situationen er nu.

    Dog bringer indlægget her, lige som en del andre, omkring økonomiske problemer, og offentlige ydelse tankerne hen på hvorledes man selv bør tage ansvar for sin situation, også inden uheldet er ude.
    Dette er på ingen måde, for at kritisere trådstarter, men et råd til ALLE som kommer forbi denne tråd. Desværre er realiteterne nok, at en stor del af brugerne herinde, først kommer herind, når uheldet har været ude.
    Men generelt, uden at tage stilling til hvorledes vores offentlig system fungere idag, og om man for får meget, eller for lidt, så står det ALLE frit for at blive medlem i en a-kasse. Skulle man så stå uden arbejde, så kan man få dagpenge, som er mere end kontant hjælp og uafhængig af ægtefælles indkomst. Og man må også have hus, bil og penge på kontoen. Og derudover også tegne ekstra lønforsikringer!!
    Ved sygdom, som har ramt trådstarter og en del andre forumdeltager, kan man tegne en forsikring på dette også.

    Hvad enten man passiv eller aktiv foretager et fravalg af disse muligheder, har man selv valgt IKKE at forsikre ens indtægt. Hvis man har flere millioner på bankbogen, eller man ikke er afhængig af sin indtægt, kan man med fordel undgå at betale for disse forsikringer. Dog regner de fleste af os, nok med forsat at have en indtægt i mange år endnu, hvorfor det er VIGTIGT at tage stilling til disse muligheder. Vi forsikre jo vores huse, indbo og biler. Og de har trods alt en lavere værdi en en fremtidig indtægt, hvis man ikke nærmere sig pensionsalderen.
    I min verden kan mangledende forsikringer af ens indtægt, sidestilles med manglende opsparing til pension. Og de mennesker der fravælger at ligge til side, til ens alderdom, har trods alt også selv prioriteret over deres økonomi!!

    Jeg håber alt går godt for Aalborg, og igen vil jeg pointere at ovennævnte ikke er et forsøg på at kritisere, eller gøre ondt værre, men alene et råd til andre læsere af dette forum.

    mvh
    Bonkfish

    #164190
    AnonymForfatter

    Det er som GP skriver, meget dyrt for jer at blive gift. Den skattemæssige fordel kan slet ikke opveje bortfald af kontanthjælp. Det kan ikke anbefales at i gifter jer. Hvad skulle det ændre i jeres forhold.? Har i børn sammen er det noget andet men hvis ikke må det anbefales at se tiden an.

    Så fortsæt som nu og hvis din situation ændres og du ryger retur på arbejdsmarkedet vil det selvfølgelig være en mulighed at du hjælper din mand i firmaet.

    Du kan også ansættes i din mands firma hvis han laver det om til et ApS. Så vil i begge være ansat i ApS´et

    Hvis du bliver bevilget et flexjob kan du måske ansættes i ApS´et.

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.