Nordea prioritet 80-100%

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91610
    AnonymForfatter

    Hej!

    Jeg har liget et spørgsmål som nuværende Nordeakunder måske kan svare på.

    Jeg har forstået at når man opretter en Nordea prioritet så fungerer det som en kassekredit hvor man får en “modkonto" hvor indestående nedbringer beløbet som der trækkes renter af.

    Det er vel så naturligt både at bruge modkontoen til budget, lønkonto og opsparingskonto hvis man har overskud på disse konti?

    En anden ting jeg har tænkt på er, den rådgiver jeg har snakket med i Nordea siger at det er muligt at få en kassekredit på 125.000 til 8% rente. Da jeg har et billån med 100% belåning ville det være en fordel at bruge kassekreditten til det.

    men hvordan fungerer det, vil kassekreditten blive oprettet på modkontoen? betyder det bare at man betaler fuld rente af boligprioriteten? og så betaler de 8% af det beløb som er udnyttet på kassekreditten på budget/løn/opsparingskontoen?

    Tak for hjælpen. En lidt forvirret måske kommende Nordea kunde 🙂

    #163898
    AnonymForfatter

    Velkommen som (måske) ny kunde i Nordea.

    Kassekreditten oprettes som en særskilt konto. I dit tilfælde vil det derfor være mest fornuftigt at bruge al overskydende likviditet til at nedbringe denne.

    Mvh
    En tilfreds Nordea-kunde 🙂

    #163900
    AnonymForfatter

    Bruger du så modkontoen til boligprioriteten som budget/løn/opsparingskonto?

    -og så overfører hvad der står tilbage til kassekreditten på 125.000 for at nedbringe denne den sidste dag hver måned?

    #163902
    AnonymForfatter

    Ja, på vores indlånskonto går vores beskedne løn, børnefamilieydelse, overskydende skat osv. ind. Alle vore betalinger går ligeledes ud fra denne konto.

    Herudover har vi en konto med tilhørende visa/dankort. På denne konto overfører vi et fast månedligt beløb til brug for mad, tøj og diverse øvrige fis- og balladeposter. Det fungerer fint for os, og giver et ganske fint overblik over hvad pengene går til.

    Skulle fruen få yderligere behov for “lommepenge", kan der efter forhandling overføres en tillægsbevilling 🙂

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.