Aktie marked.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91602
    AnonymForfatter

    Hey.

    Jeg vil lige høre om der evt. er nogen herinde som kan hjælpe mig.
    Jeg har en del aktier som er købt ud fra en langsigtet plan, og som er spredt ud på flere forskellige markeder.
    Men nu har jeg igennem et stykke tid godt ville forsøge mig på day trading, så jeg splitter mine investeringer op i to. En for langsigtet formål og en for kortsigt.
    Man da jeg ikke har sat mig ind i markedet og hvordan man bedst muligt kan få afkast på kortsigt vil jeg høre om der er nogen herinde som har nogen hints. Til bla. Hvor indhenter i information henne så i hele tiden kan være op to date ? og også evt. programmer som kan hjælpe en med at analysere markedet hurtig og effektivt og derudfra tage en vurdering om man skal købe eller ikke.

    #163848
    AnonymForfatter

    Hey,

    Det skal lige siges at jeg ikke arbejder inden for branchen, men er under uddannelse – jeg har dog en stor interesse i aktiemarkedet.

    Dealerne kigger bl.a. meget på nøgletal samt vigtige økonomiske begivenheder (såsom når Ben Bernanke taler, den amerikanske centralbankchef). Du kan følge med i dette på http://www.bloomberg.com/markets/economic-calendar/

    NB: I denne erhvervskalender kan du også følge med i konsensus (altså markedets forventning til en bestemt begivenhed)

    Som du vil opdage er meget af dette styret fra USA, mht. til de amerikanske forbrugere – ligeledes er det amerikanske aktiemarked en god indikator for humøret på OMXC20.

    Desuden har de fleste dealere en skærm kørende med Bloomberg eller Reuters for hele tiden at holde sig opdateret med nyhederne.

    Derudover kan man på specifikke aktier også kigge på handelsvolumen i aktien, bliver den fx handlet meget og falder , eller handlet lidt og stiger?

    Desuden kan du gennem din online trader køber adgang til live-kurser (normalt leveres kurserne 15min. forsinket)

    Alt i alt er det dog mit indtryk at det er ret svært som privat investor at tjene gode penge på daytrading (med forbehold selvfølgelig).

    #163870
    AnonymForfatter

    Jeg er helt enig med “Alt i alt er det dog mit indtryk at det er ret svært som privat investor at tjene gode penge på daytrading (med forbehold selvfølgelig)."

    Og hvis du virkelig vil kaste dig ud i daytrading, så kig internationalt, for kurssvingningerne på det danske marked er simpelthen ikke store nok til at dække omkostningerne (eller jo er det nok, men så med en lille gevinst og hvem gider det?)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.