pantebrev

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91591
    AnonymForfatter

    Hvis man har en grund gældsfri og ubehæftet.

    Og sælger den til person på et pantebrev.
    pantebrevet er 1 pant.

    Har tænkt mig at beholde det …

    Hvad er risikoen

    Kan jeg blive misbrugt

    #163466
    testForfatter

    et pantebrev bruger du jo normalt når du vil sælge grunde så jeg forstår ikke helt hvad det er du spørg om

    #163468
    ForbrugerenForfatter

    Risikoen er, at sælger ikke betaler og at grunden er faldet i værdi, så den ikke kan indbringe, det der skyldes på pantebrevet.

    #163472
    AnonymForfatter

    Hvis der er rykningsklausul for prioritering af bebyggelse på grunden – så kan du i en tvangsauktion blive nødt til at overtage hus og grund – eller miste dit pant.
    Altså pantebrevet skal indfries ved omprioritering – hvis du søger sikkerhed.

    #163496
    HalliHalloForfatter

    Det kan godt være jeg spørger dumt, men kan der ikke optages et realkreditlån i en byggegrund?

    Hvis jeg var i dit sted, så ville jeg lynhurtigt få solgt pantebrevet.

    Pantebreve er ikke for amatører. Jeg havde for nogle år siden selv et sælgerpantebrev i en ejerlejlighed, hvor jeg skulle have 10% i ekstraordinært afdrag ved salg.

    Der skete det at den nye ejer eller køber selv ville berigtige handlen, men glemte at betale ejerskifteafdraget med det resultat at jeg var berettiget til at kræve pantebrevet indfriet til kurs 100.

    #163514
    AnonymForfatter

    pantebrevet er 1 pant uden rygningsklausul . Det skal ikke rykke for bebyggelse
    og vil altid stå i 1 pant
    Solgt for 100000 og offentlig vurdering er 200000

    #163520
    testForfatter

    du har med pantebrevet jo sådanset sikkerhed i både købere og det du har solgt. Så nej du kan roligt beholde det der er ikke en speciel stor risiko ved det. personen skal gå konkurs plus grunden skal blive mindre ind de 100.000 værd.

    må tilstå at jeg ikke helt forstå om det var grunden eller pantebrevet du ville beholde i første omgang

    #163522
    AnonymForfatter

    Det var pantebrev jeg vil beholde og grunden som jeg sælger
    Mente nok at ricici ikke var stor ved at beholde p brev
    Hvorfor sælge p brev når man kan høste

    #163534
    HalliHalloForfatter

    ren, hvorfor har debitor eller køber ikke ønsket at optage et realkreditlån i ejendommen eller grunden? Idet jeg mener at dette ville betyde en lavere rente for ham. Eller er pantebrevet udstedt med samme lave rentesats?

    Men måske du har foretaget en helt privat handel, måske endda uden udbetaling? I så fald er pantebrevet faktisk usælgeligt, hvorfor du så bare må beholde det, men kan forstå at du “høster" derved, så det er ikke så ringe endda.

    #163568
    AnonymForfatter

    Grunden er solgt med 10 % i udbetaling. Og solgt i privathandel !! hvis du forstår

    Beholder p brevet men skulle lige forhøre mig om ricici.

    Ejendomsvurdering 2010 205000,00

    Solgt for 100000,00 på papiret

    Fortsat go dag

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.