Kapitalpension.

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Indlæg
  • #163582
    testForfatter

    helt ærligt hvordan kan du finde på at svare på det vrøvl. halihalo

    #163584
    HalliHalloForfatter

    test, du er kun ude på at ødelægge alle trådene herinde, mærkeligt at du kan fortsætte på den måde selv om du har fået flere advarsler.

    I øvrigt er forbrugerens svar heller ikke korrekt, jeg beklager, men det kan Svend sikkert bekræfte.

    En deludbetaling af en kapitalpension betragtes selvfølgelig som en fuld ophævelse i skattemæssig henseende. Og i så fald vil der ikke fremover være fradrag for evt. indbetalinger på ordningen.

    #163586
    AnonymForfatter

    Ja-delvis udbetaling med 40% afgift – stopper skattefradrag.
    Forbrugeren:
    Gevinsten ligger i mere i folkepension – når indkomsten reduceres med skattefradrag på kapitalpension.

    #163588
    ForbrugerenForfatter

    Men kan også vende det om, hvorfor i alverdens riger og lande vil du gøre det. Det er kun noget man kan finde på at gøre for at snyde i skat/med efterlønnen. Derfor er der selvfølgelig lavet en stopper for det. I øvrigt bør efterlønnen afskaffes omgående, så er der heller ingen grund til, at lave den slags svindelnumre.

    #163590
    HalliHalloForfatter

    Jeg mener nu ikke det er at snyde, hvis nogen udnytter den til enhver tid gældende lovgivning.

    “Fidusen" eksisterer jo fortsat, hvis du kan undvære ca 16.000 kr. – af dine evt. frie midler eller ved låneoptagelse – om året i 15 år. Så har du i bedste fald tjent godt 200.000 kr. alt i alt.

    At lovgivningen på området – efter min opfattelse – er vanvittigt udformet er noget helt andet, men det må du snakke med Lars Løkke om, da han jo ligesom har ansvaret for gældende lovgivning.

    #163592
    HalliHalloForfatter

    Undskyld, jeg har desværre allerede lynhurtigt fundet en fejl i mit indlæg, da du kun opnår fordele ved at være pensionist som 65 årig, altså fordelen kan man så kun have i 10 år og ikke som skrevet 15 åe.

    Som efterlønner er der ingen fordele overhovedet ved at indbetale på en kapitalpension udover mindre beskatning af renteindtægterne.

    Så man opnår kun en fortjeneste på vel omkring 130.000 kr., men det er da også en slags penge bare ved at være kreativ.

    #163598
    testForfatter

    ja sådan nogle bistandsklienter er jo også kerne kunder hos skatterådgiverne. man kan da kun konstaterer at satserne bør sættes ned

    #163600
    HalliHalloForfatter

    Nemlig test, de “fattige" får alt for meget og de “rige" får alt for lidt.

    I øvrigt er problematikken – efter min opfattelse – almenviden…….Så der behøver man ingen dyre skatterådgivere……

    #163618
    ForbrugerenForfatter

    Så man opnår kun en fortjeneste på vel omkring 130.000 kr., men det er da også en slags penge bare ved at være kreativ. Men det gælder jo udelukkende hvis man har en egen pension under udbetaling, som gør at man har modregning i pensionisttillægget, ellers kan det overhovedet ikke betale sig og at man ikke har ramt loftet for modregningen, samt at hele indskuddet til kapitalpensionen kan rummes i modregningen, ellers er gevinst enten mindre eller et decideret tab på et par %. Dette gælder f.eks. hvis den samlede pensionsudbetaling overstiger 400.000 eller den samlede udbetaling er under 200.000.

    Jf. denne http://www.nordealivogpension.dk/V%C3%A6rd+at+vide/Aktuelt+om+pension/Nyhedsbrev/Hvordan+vil+din+%C3%B8konomi+se+ud+som+folkepensionist/1400892.html
    så starter modregningen ved 221196 for gifte og 194572 for enlige og modregningen er slut ved 323758,5 for gifte og 406747 for enlige. Hvis du tjener mere falder dit udbytte støt indtil det bliver negativt. Tilsvarende skal du et godt stykke op over bundgrænserne før du får overskud på indskuddet på kapitalpension. Man skal stadigvæk huske på, at den bliver beskattet med 40 % og indskuddet giver kun et rentefradrag på ca. 34-38 % afhængig af hvilken kommune du bor i.

    Den eneste fordel man har, er at afkastet undervejs kun beskattes med 15 % mod de 27/42 % beskatning af friopsparing, men det skal så samtidig holdes op mod, de 2 – 6 % man taber på hovedstolen (dine indskud). Yderlige bliver de 85 % af renten også beskattet med 40 % afgift, hvilket giver en samlet skat på 49 % af afkastet på en kapitalpension. Så i virkeligheden er det ikke nogen fidus skattemæssigt at spare op på en kapitalpension, med mindre du er pensionist og du har en samlet indkomst mellem ca. 250.000 og 400.000 om året.

    #163620
    AnonymForfatter

    Sådan et fradrag på kapitalpension “varmer" overalt – når du får beregnet din folkepension.
    Renteindtægter – udlejningsindtægter – ATP – påvirkes af dette fradrag – ja – mange pensionister kan endda opnå ældrecheck.

    #163626
    hakon larsenForfatter

    Jeg tror ikke at man kan få ældrechek, hvis man har feks. 500.000 til at stå på en kapitalpension

    #163632
    AnonymForfatter
    #163640
    HalliHalloForfatter

    Det er desværre nogle gamle satser (2009), der er fremgår af ældresagens indlæg, men var jo også en besvarelse på et læserbrev.

    Den fulde ældrecheck kan man få, hvis ens indkomst ikke er overstiger 17.700 kr. årligt, og dem der har indkomster over 61.300 kr. får ingen ældrecheck overhovedet. Endvidere må man ikke have en likvid formue på over 74.100 kr. Kapitalpensioner og friværdi i egen bolig kan man besidde ubegrænset.

    #163644
    hakon larsenForfatter

    OK jeg troede at de 74,100 også gjalt pensions konti,som jeg mener ville være rimelig.I øvrigt mener jeg at ældrecheken burde afskaffes, det er kun for at få flere stemmer DF holder så meget på den.Men tak for oplysningen.

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.