Mulighed for andelsboliglån!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91574
    AnonymForfatter

    Hej..

    Jeg kunne godt tænke mig at høre om I kunne hjælpe mig med at finde ud af om jeg kan har mulighed for at kunne låne til en andelsbolig..

    Jeg er 20 år, og er netop blevet færdig udlært som mediegrafiker. Jeg har et job, hvor jeg tjener omkring 22.000 om måneden. Jeg har ingen gæld og har sparet 50000 op.

    Jeg har kigget lidt på forskellige andelsboliger som ligger på omkring 6-800.000, hvor fælles udgifterne er på omkring 3-4 om måneden ink. forbrug.

    Tror I jeg vil have mulighed for at kunne låne omkring 6-800.000 i banken?

    Jeg er desværre meget grøn indenfor området, men har prøvet forskellige beregnere rundt omkring hos de forskellige banker, men synes det er meget forskelligt hvad de siger, så håber jeg kan få noget hjælp af jer med mere erfaring.

    På forhånd tak for jeres hjælp:)
    Med venlig hilsen Kristoffer.

    #163162
    KrisserForfatter

    Din indtægt, din gældfaktor (gæld minus opsparing divideret med årsindtægt før skat) og din opsparing er alle fornuftige. Uden et budget, er det dog svært at svare endeligt på. Hvis du f.eks. har en dyr bil eller andet, kan dit rådighedsbeløb blive for lavt (bør ligge på omkring 6000 kroner om måneden). Jeg vil foreslå du går i banken, og får lavet en detaljeret boligberegning. Husk samtidig at spørge om rådgivning mht. andelsboligforeningens regnskab, så du ikke køber en andel i en forening med rådden økonomi.

    #163208
    thsvForfatter

    Læg et budget inkl. alle de udgifter, 6-700.000 kr med mdl. boligafgift på 3.000 kr kan du nok klare, men 800.000 kr + plus 4.000 kr er nok lige dyrt nok, da det kræver hele 8.000 kr af din nettoløn hver måned.
    Husk, at andelslån typisk har variabel rente, så en andel skal være billigere end en tilsvarende ejerlejlighed, og man skal medregne andel af gæld i foreningen før sammenligningen.
    Umiddelbart vil 600.000 kr ved 3.000 kr i mdl. boligafgift, svare til en ejerlejlighed til ca. 1 million i kontantpris i mdl. ydelse, som er tæt på dit maksimum i forhold til lønnen.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.