Vedr lang sigtet aktier. samt bolig lån.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • RudForfatter
    Indlæg
  • #91570
    RudForfatter

    Hejsa..
    Jeg kunne godt tænke mig at investere i nogle aktier (gerne langsigtet)som gerne sku gi lidt afkast.
    Havede forstillet mig ca 10.000 kr som start indskud har ikke den store forstand på dette?

    Ang Bolig lån så har jeg et F1 Lån Rest gæld 698.000 kr (ejerlejlighed)
    Havde måske forstillet mig at omlægge det til et F3-5

    Har I et forslag til dette??
    har Nordea bank

    På Forhånd tak

    #163134
    AnonymForfatter

    Snup nogle aktier i amagerbanken. Der bliver ryddet op i bestyrelsen d 10/11 det giver banken ro til at arbejde . Og ree har 800 mill i klemme så de skal nok klare den
    Med kun 10000 er det et bud på lang sigt og med en kurs under 3 kan det ikke gå galt

    #163184
    AnonymForfatter

    At købe aktier i Amagerbanken svarer til at købe en lottokupon med joker!

    #163186
    AnonymForfatter

    Jeg ville beholde F1 lånet hvis det var mig – jeg tror ikke renten stiger meget de næste par år.

    Men hvis du regner med at blive boende til lånets udløb, og du gerne vil have sikkerhed for ydelsen, så overvej at skifte til et 4% obligationslån.

    #163196
    AnonymForfatter

    Langsigtet betyder over 3-4 år.
    Da du ikke har særlig forstand på investering (hvem har det?) vil jeg foreslå dig at købe investeringsforeningsandele, feks i Danskebank eller Nordea, eller hvilken bank du har.
    Banken kan rådgive dig om hvilke afdelinger der har hvilke risikoprofiler, men forvent ikke et stort afkast hvis du ikke er særligt risikovillig.
    Hvis du løbende opkøber investeringsforeningsandele i forskellige afdelinger for 10.000 kr et par gange om året, vil du få en fin fordeling af din risiko, og med tiden et værdifuldt depot.
    Men mega-rig bliver du ikke på det.

    #163218
    RudForfatter

    Tak For den fine respons, det er rart at få et godt råd eller 2 med på vejen.
    Tror lidt jeg har en ide om hvad jeg Gør.
    som sagt det med at skulle fordele sine penge på aktier er en historie for sig selv.

    Ha En god aften

    #163222
    RudForfatter

    Ja men det Kunne måske være en Mulighed, kender faktisk en som har kastet 100.000 i amager banken men ja er enig det er en Lotto kupon uden garanti

    #163226
    AnonymForfatter

    Hey…

    Vil lige huske at pointere at passe på at sidde med F1 lån og smider opsparingen i aktier – for så geare du din økonomi både på passiv og aktive siden.
    Falder huspriserne, stiger renterne og ryger aktierne ned, så står du med et stort problem. Og nu kommer der garanteret nogen og siger det ikke er muligt – hvad er dog ikke muligt med det krak vi har set i 2008 hvor alle økonomiske modeller lige pludselig blev værdiløse?

    #163232
    RudForfatter

    Det husker jeg ikke i 2008?? men ville lige snuse lidt til det med aktierne,som gerne skulle gi et afkast.

    #163248
    AnonymForfatter

    Du kan også overveje Vestas – endnu en lottokupon – men aktien må da snart have nået bunden…

    #163250
    AnonymForfatter

    Hvis du er ude i noget med afkast, så skal du se langsigtede eller være møg heldig at slå markedet. Der er ingen der kan spå om noget som helst. Men tænk nu på din økonomi som helhed, istedet for at fokusere udelukkende på at tjene “nemme" penge på aktier.

    Prøv at se det gamle ægtepar som tjente 210.000 på et aktiekøb(var i nyhederne) – han havde overhoved ikke sat sig ind i noget som helst, men han mente bare den var billig også købte han.

    #163298
    AnonymForfatter

    Elsker når folk siger at en aktie er nået bunden. Dette siger meget om hvormeget fortand personen har på aktie markedet, Man kan ikke sige en aktie er nået bunden.
    Virksomheden hvis aktie falder og falder kunne jo feks. være ved at gå konkurs ?=)
    Med hensyn til at investere i (aktier), tror jeg det dummeste man kan gøre, er at snakke med folk på forums om hvilken aktie man skal gå efter, da folk som ytre sig i dette emne, Som ofte selv har penge i den pågælende aktie som de referere til og derfor har en interesse for at påvirke folk til at købe samme aktie.

    #163556
    thsvForfatter

    Det er ikke en omlægning du beskriver, blot en ændring af refinansieringsfrekvens.
    Og det koster blot 500 kr i følge Nordea Kredits prisliste.

    Jeg lader mit eget F1-lån løbe videre uændret, da de 500 kr er bedre givet ud som afdrag på anden gæld, der osse har variabel rente.

    F3 eller F5 har kun relevans hvis man tror på stigende rente, og så skal hellere omlægge til 4% 30 år eller 3% 20 år, da muligheden for et kursfald så er til stede.

    Har du banklån og en længere tidshorisont kan F3-lån dog være en god ide med ideen at afdrage banklånet først, og sikre en lav rente i 3 år, men renten for 5 år forekommer mig for høj, vil hellere spare 1 % i rente i 2011.

Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.