Virksomheds lån

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91564
    AnonymForfatter

    Hej alle

    Jeg har en lille tømrer virksomhed med en fin omsætning, Og har masser af arbejde til det nye år.

    Mit problem er så at mig og min kæreste har et dumt forbrugslån, og i sammenhæng med det har banken sagt nej til at lave en kassekredit til mit firma. Dertil skal det siges at jeg har kørt firmaet i et år uden at have en kassekredit men pga. større og større projekter er jeg nød til at have en kassekredit hvis jeg ikke skal sige nej til disse projekter.

    Det jeg søger er en kassekredit på 100000kr

    Er der nogen der har et forslag til anden bank eller noget andet man kan gøre.

    #162906
    HalliHalloForfatter

    Der er ikke andet for end at du sørger for at du laver dine aftaler med dine store kunder om at de betaler løbende for det udførte arbejde, f.eks hver måned.

    #162910
    AnonymForfatter

    Dette har jeg også gjort indtil nu men ved projekter på op til 1 mio. som er delt op i 3 rater så kommer den sidste rate til at være lønnen og tager projektet så 3 mdr. og det er langtid at gå uden løn.

    Det er der problemet ligger

    #162952
    AnonymForfatter

    Langt de fleste virksomheder med har brug for en driftskredit, og det har din også. Det er derfor vigtigt, at du har en bank, du kan samarbejde med, og en bank som tror på dig og din virksomhed.

    Hvis din nuværende bank ikke vil være med på trods af, at virksomheden nu i et år har haft positive resultater, så er det på tide at skifte til en anden bank.

    Jeg vil foreslå, at du laver en præsentation af din virksomhed indeholdende bl.a. info om dig selv (alder, uddannelse, erfaring), historiske resultater, budget på månedsbasis samt din forretningsplan for fremtiden.

    Der skal i starten opbygges tillid mellem dig og banken, og du skal derfor bevise, at du kan opnå de mål, du har sat for virksomheden. Det er derfor vigtigt, at dit budget er realistisk, så du ikke efterfølgende kommer med grimme overraskelser til banken.

    Start eventuelt med at bede om en ”lille” kredit. I takt med din omsætning stiger kan du f.eks. efter 3-6 måneder bede om en forhøjelse af kreditten.

    #162954
    AnonymForfatter

    Ved sådanne projekter bør du få stillet en bankgaranti fra bygherre. Den kan du så belåne i banken.

    VIl bygherre spare bankgarantien kan de jo betale et aconto du kan arbejde for.

    #162958
    testForfatter

    at drive en virksomhed uden kassekredit er vanskeligt for ikke at sige umuligt.
    1. lav en plan for afdrag af forbrugslån med din bank og for hvornår de så vil gi dig en kassekredit.
    2. lav en forretnings plan og prøv at se om du kan finde en bank der tror på dig,.
    3. prøv at leve og udvide uden kredit. kan være meget svært at du risikere at tabe de større projekter til dine konkurenter. til de råd der er givet kan jeg kun tilføje kredittid fra dine kreditorer.

    held ok lykke

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.