Bank uden NemID?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91558
    AnonymForfatter

    Er der banker der ikke har tænkt sig at benytte NemID.

    Det kunne jo være vi er nogle der helst helt vil undgå i forhold til banken.

    Jeg tror f.eks. ikke SaxoBank vil bruge det, men den er er nok lidt svær at bruge i forhold til løn mv.

    Nogen der kender til flere banker?

    #162840
    ForbrugerenForfatter

    Udenlandske banker. Alle danske banker vil bruge det.

    Saxo Bank er ikke en traditionel bank. De beskæftiger sig udelukkende med investering, så Saxo Bank er ubrugelig til løn og betalinger, da de ikke tilbyder det.

    #162844
    AnonymForfatter

    Alle EØS-lande indfører/har indført en form for Nem-ID, som Danmark har kopieret !

    #162862
    HalliHalloForfatter

    JET45, tror ikke der er mange lande der har NEM-ID, da stort set ingen lande, udover de nordiske, har et CPR-register.

    Du mener vel blot at andre kort anvender “nøglekortsystemet" frem for det gamle danske system med en “underskriftsfil", der er/var installeret på ens computer.

    #162882
    Michael01Forfatter

    Synes nu egentligt det er smart. lidt irreterende i starten med både Password og 6 cifret kode, men sålænge man ikke scanner nøglekortet ind på PC´en, så er det sikrere, efter min mening, end en underskriftfil/nøgle gemt på PC´en, især hvis man har flere netbanker

    #162944
    HJLForfatter

    Jeg er også glad for Nem-id man skal lige give det en chance, når først man får det rigtigt op at køre fungere det fint.

    Et lille fif:
    Danske Bank kører med et back-up system så husk at gå ind og registrer jeres mobil-nr. så kan i også komme på selvom Dan-id går ned 😉 ps. er sket for mig og der kom jeg på fordi mit. nr. var registreret ret smart.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.