Råd til renteforhandling

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 33 i alt)
  • Indlæg
  • #162762
    AnonymForfatter

    Ja det kan måske blive svært at blive kunde i Nordea.

    -men det er heller ikke intentionen, jeg har dog snakket med DB i dag og de vil genforhandle renterne med os til januar men den begrundelse at der har vi været kunder i banken 1 år.

    Så håber jeg da at få renten på boliglånet ned med et par procent 🙂

    #162764
    AnonymForfatter

    Ja, det der THSV fremturer med er grov manipulation.

    Han er jo en ren Nordea klakør – mon manden får provision?

    Faktum er, at mange bliver afvist på det billige lån til 4,75% som Nordea har på forsiden, og i stedet tvunget over i den dyre prisliste på boliglånene som de har skjult godt på hjemmesiden. Her får man boliglån til over 9% i rente.

    Nej kære kunde, du kan desværre ikke få det billige lån til 4,75%. Det er din økonomi ikke stærk nok til. Men hvad med et boliglån til 9% i rente. Var det ikke noget?

    Der har altid været grund til at mistro Svenskerne – når de angiveligt kommer med milde gaver!

    #162766
    AnonymForfatter

    Her ligger formentlig hele årsagen til de lidt højere renter. Du er ny kunde i banken og det er kun naturligt at de vil have lidt historik på dig først og lære jeres økonomi at kende.

    #162768
    AnonymForfatter

    Nu var der lige en anden tråd omkring SU-lån.

    Hvis den ene af jer stadig kan få det kan det måske være en mulighed for at omlægge noget af forbrugslånet og få billånet nedbragt så det er under 80% af bilens værdi og derved en lavere rente%

    Selvfølgelig tager du så SU-låne tilsagnet med i DB og bruger som argument for forhandling.

    (Pengene fra SU-lånet skal ikke bruges til merforbrug.):-)

    #162770
    AnonymForfatter

    Vi har desværre ikke mulighed for at optage SU lån. Kæresten blev færdig med uddannelsen i januar, og der startede jeg som elev.

    Derfor stiger jeg lidt i løn her til januar igen, og så kommer det store lønhop for mig i januar 2012, når jeg stiger til assistentløn, og så igen når jeg er helt færdiguddannet januar 2014.

    -selvom det kan være svært/dyrt at skifte bank, så vil jeg nok prøve at snakke med et par andre banker for at have noget at forhandle boliglånets renter med, for det kan da aldrig skade at prøve 🙂

    #162772
    AnonymForfatter

    Ja, når han har været kunde i den møgbank i over 40 år hader han den lige så meget som vi andre – der ikke kan være i fred for dens rådgivere.

    Jeg fik et brev om at det ville være en god idé, at jeg udnyttede kassekreditten på kr. 50.000, tilknyttet grundkontoen – fordi renten KUN er 8%!!! Jeg har stående ca. en halv million i frie midler på konti i banken, som afventer afgang til bedre rentebærende konti.

    Fik også et brev fra en ny bankrådgiver (bare titlen) om at “…. så du kan få opfyldt dine drømme …." Her hoppede kæden da helt af – hvad h****** bilder sådan en snothvalp sig ind.

    En dame i min omgangskreds på over 85 år fik en opringning fra Nordea – som syntes, at hun skulle investere sine frie midler noget kinesisk halløj – hun blev meget vred og bad dem blande sig uden om.

    Og hvorfor jeg ikke har skifet bank – her er kun 2 at vælge mellem og den anden bryder jeg mig heller ikke om. I mit arbejdsliv havde jeg en hel del med banker at gøre.

    På min netbank har Nordea et spørgeskema om vores tilfredshed – og de har fået en svada.

    #162774
    AnonymForfatter

    Sure gamle mand 🙂

    Du kan da bare henvende dig til din banksælger, og bede ham/hende lade være med at kontakte dig med deres salgsgas..

    #162776
    thsvForfatter

    Jeg har nu kun været kunde i Danske Bank i 30 år!

    Jeg er jo ikke i pensionsalderen endnu.

    Men giv mig Bikuben eller Skandiabanken tilbage, det var fornuftige bank/sparekasse.

    Og fedt, at TS har et boliglån til 9,85%, når man læser om standardfinansiering i salgsopstillingen!

    Jeg fastholder, at det er dårlig rådgivning med billånet, ikke at tilbyde det som 30K via kassekredit og 120K som billån med 20% udbetaling!

    Dejlig salgsarbejde af banken, der tjener maksimalt på det unge par, hvor Nordea specielt på boliglånet ville koste under det halve, men nok osse have vejledt til lidt opsparing inden boligkøb.

    #162778
    animaltownForfatter

    Det synes er en rigtig god ide inden jeres møde i januar.

    #162780
    testForfatter

    nu sku man måske bare forvente lidt mindre af sin bank. Det i har været udsat for er jeg smart sælg i følge nogen, men jeg er da ening om at formulerigne som at man kan opfylde sin drøm for 50.000 kroner er lige til at lukke op og s… i. Sådan er det jo når folk der kun at deres salgserfaring fra handelskolen kommer til at bestemme for meget.

    nå men thsv og GP nu er i da ja d.. at høre på. Man fristes til at sige halihalo. Hvornår har en virksomheds markedsføring svaret til virkeligheden? og tror i virkelig at man automatisk kan få de bedste eller sammen vilkår? I har jo så hver især været udsat for hver jeres banke sælger og ja så er den sådan set hverken længere eller kortere ind at det rigtigt valg for den ene var danske bank og for den anden nordea. At diskutere bag efter hvilken bank der er bedst for andre ud fra jeres personlige oplevelse. Tja Halihalo det minde mig om at hvis man skriver noget skidt om amagerbanke elsker man danske bank.

    #162782
    AnonymForfatter

    Hej test

    Hvis det er mit indlæg du henviser til – så er der noget du har misforstået. Jeg er vred
    over at Nordea skriver til mig, at jeg bør bruge min kassekredit MED EN RENTE PÅ 8% (som ifølge dem er meget lav), når jeg HAR penge stående til den pt. gældende elendige rente.

    #162784
    AnonymForfatter

    Hej

    Far er ikke sur, far er skuffet.

    Jeg har bedt om ikke at få deres henvendelser, efter at de havde prakket mig deres strukturerede produkter på – som gav nul og nix.

    Og så får jeg pludselig et brev fra en vårhare – som har set for meget Luxusfælden, hvor de taler om at opfylde folks drømme, så vi gamle krummer tæer.

    #162790
    testForfatter

    hej hanibal lad mig lige retten den slå fejl:

    “Det i har været udsat for er jeg smart sælg i følge nogen," sku ha været “det i har været udsat for er en smart salg i følge nogen" det er jo slet og ret bank på kupon hæfter og dybt useriøst. Der er INGEN der har skrevet personlig til dig, men bare en computer der har trukket dine oplysninger og Ja det er til at være sur over, men løsningen er nok bare at erkende at den det gamle kunde fokus er dødt og erstatte af salgs fokuserede standard systemer. Så måske er det dig eller andre i den her tråd jeg skriver til. Der bruges alt for mange følelser til det her.

    Sagt på en anden måde ja du er da i din gode ret til at være sur, men er det det værd? At være sur på en computer og en handelskole elev.?

    Engang for rigtigt mange år siden ville jeg hæve en boligspare kontrakt i danske bank og blev kaldt til møde på en eller anden rådgivers kontor. Nej jeg måtte da endelig ikke brug min opsparing på bil køb det var da meget bedre at lån til bilen. OK til hvad rente? Han gav mig en virkeligt godt tilbud, en rente der lå ca. 4% point over markeds renten på det tidspunkt, og langt over den rente jeg fik inkl. tillæg på min boligspare kontrakt, Hvorefter jeg sagde tak for kaffe og forlod kontoret. Dårligt salg. Det han i virkeligheden sagde til mig var at “jeg tror du er dum". Men nej jeg er ikke sur og var ikke sur. Det er spild af tid at være sur på en bank, men der er bare ikke nogen der skal fortælle mig at danskbank, nordea eller for den sags skyld bikuben er en ufejlbarlig god bank. Jeg skifter bank efter behov og tilbud.

    #162810
    ForbrugerenForfatter

    Og det er lige netop humlen i det hele. Det afhænger rigtig meget af, hvilken banksælger man kommer til at tale med (og får tildelt), når man kommer ind i banken og hvordan kemien passer sammen mellem kunden og bankrådgiveren. Og så er den egentlig ikke længere.

    #163256
    AnonymForfatter

    Hej Gummisko

    Hvis du lige løber denne tråd igennem, kan du se, at Nordea har 1 mere utilfreds kunde.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 33 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.