Korte obligationer eller højrentekonto?

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Indlæg
  • #162822
    AnonymForfatter

    Men Danske Bank er da også med engang imellem.
    Jeg får 2,6% på en anfordringskonto men låner til mindre.:-)

    #162828
    ForbrugerenForfatter

    Det er nok fordi du ikke har fulgt med. For 14 dage siden hævede Nationalbanken renten med 0,1 % og det har de også gjort i dag, derfor er renten i dag 1,8 % og i morgen 1,9 % og det er den også på dit prioritetslån.

    #162832
    grgForfatter

    Gjorde jeg også indtil de 2 renteforhøjelser fra nationalbankens side… antager vi har samme type lån så mon ikke også du betaler 1,9 % 😉

    Har lige været i netbanken og der står 1,8% – men det er formentligt ændret fredag eller mandag.

    Ved godt man kan få højere rente på indlån (og det har jeg også) – men fidusen er her at det er uden binding, hvormed pengene kan ryge retur til danske med det samme hvis vi pludselig ser renteforhøjelser på flere procent.

    #162834
    grgForfatter

    Hvor får du 2,6% på anfordring – lyder interessant!

    #162836
    AnonymForfatter

    Som jeg skrev i Danske Bank. 🙂
    Det er dog en gammel aftale.

    i Sverige hvor det snart faktisk ikke kun er 2,6% mere da renten er steget så den stiger 1.nov.

    #162946
    AnonymForfatter

    Hej alle

    Tak for mange gode indlæg og besvarelser. Vi er nu ret lune på spar2-produktet+en alm. netkonto hos “Sparekassen for Nr. Nebel og Omegn". Jeg har været lidt rundt på deres hjemmeside og set i deres årsrapport for 2009-2010. Umiddelbart virker det ikke som om der er ugler i mosen…..Er der andre meninger her?

    Hilsen

    Markmus

    #162966
    grgForfatter

    Så længe du holder dig under EUR 100.000 i indlån er der ingen risiko.

    #171932
    AnonymForfatter

    Tjaa, Men bliver åbenbart stadigvæk ved med at lytte til bankerne. Utroligt.

    Ja, der er skjulte omkostninger vedrørende obligationshandel.

    Obligationshandel er ikke omfattet af gennemsigtighedsreglerne i MIFID direktivet

    Så… ja, du bliver kursskåret, hvis du køber dem. Dvs. du mister 0,25% plus 10-20 basispunkter oveni. så du mister hele gevinsten ved de korte obligationer. måske engang mer:)

    Nej, hold dig fra disse såkaldte rådgivere.

    mht. indskydergarantien, ja, så ligger dine obligationer nede i værdipapircentralen godt og sikret:)

    hvis du skal købe noget korte obligationer, så køb en ETF på disse. Det er billigere og disse er omfattet af mifid-reglerne.

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.