Optioner

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91546
    AnonymForfatter

    Hej

    Meget kort, kan jeg se optioner i kurslister, men hvor h… handler man dem? Er det fordi private ikke kan/må handle optioner?

    sgu lidt pusseløjerligt med fine lister hvis ingen forhandler disse,o)

    Håber nogen kan hjælpe

    #162536
    AnonymForfatter

    Det korte svar er nej.

    Optioner er ikke noget der handles i “fri handel".

    De tildeles som regel virksomhedens ansatte.

    #162538
    AnonymForfatter

    Du kan handle optioner på Nordnet.
    Du bør først søge informationer, idet derivater er i “høj risiko" gruppen.

    #162540
    grgForfatter

    Kan som oftest handles via telefonordrer.

    Men sæt dig godt ind i hvordan en option virker før du handler!

    #162564
    AnonymForfatter

    Hejsa,

    Jeg ved man kan handle optioner, spørgsmålet er jo bare der er en som ejer en option og en der vil købe den.

    Det gummisko referere til, det er typisk optioner til de ledende medarbejder, for at give dem et incitament for at få kursen til at stige (jo højere kurs, jo større gevinst kan de få ved at bruge deres optionsret).

    Jeg ved der nogle forskellige slags optioner, men de 2 største (efter hvad jeg lige kan huske) er europæiske og amerikanske optioner. Forskellen på disse er, at de europæiske får man tildelt lad os sige 1/11-2010 og giver ret til at købe/indløse den/disse d. 1/2-2011.

    Ved de amerikanske optioner, der kan man få tildelt optioner 1/11-2010 med en varighed til 1/2-2011 også, men man kan selv vælge i perioedn hvornår man vil bruge retten til at købe.

    Håber det gav et lidt bedre overblik over det – har dog ingen erfaring med at købe disse 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.