må de det ?

Viser 2 indlæg - 46 til 47 (af 47 i alt)
  • Indlæg
  • #163956
    MichaelForfatter

    Rimeligt…

    Tja, hvis du skulle låne dine penge ud til andre ville du så overhovedet bryde dig om hvad andre mente var rimeligt og urimeligt i den forbindelse? En privat virksomhed kan vælge helt frit hvem den vil låne penge ud til og hvem den ikke vil og “rimelighed" er bare ikke en parameter i den forbindelse.

    Og så har vi vist også kogt suppe længe nok på den afbedrags-PC.

    #164010
    HJLForfatter

    Min fejl jeg forsøgte at forklare hvordan banken tænker om kundens økonomi.

    Fejlagtigt svar fordi der er stor forskel på banker og så kreditselskaber som i eksemplet her Danaktiv. Kreditselskaber har ikke behovet for at peleje sine kunder på samme måde som banken har. De har ikke behov for at give en god forklaring på hvorfor de giver et afslag. (det burde de tydeligvis arbejde lidt på :-/ )

    Mit svar var nok det mere bank prægede hvor en rådgiver kender sin kunde lidt bedre og kommer med en saglig forklaring på hvad der skal til før man (din kæreste) kan låne….

    Kreditforeningerne derimod, handler hurtigere da de kun lever af at låne penge ud og skal sortere hurtigt i alle ansøgerne kunne jeg godt forestille mig at deres politik siger èn dårlig betaler i husstanden = ingen mulighed for lån = videre til næste i bunken af ansøgere.

    Jeg holder mest på forslaget om at ringe til Peter 🙂

Viser 2 indlæg - 46 til 47 (af 47 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.