Hvad laver i til hverdag?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 33 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91519
    AnonymForfatter

    Hvis nogen vil ud med det, kunne jeg godt tænke mig at vide det. Til inspiration 🙂
    Det kunne være interessant at vide hvorfor i har valgt at lave det i laver. Er det lønnen? Arbejdstiderne? Eller noget helt andet?

    Jeg selv er ansat som intern sælger i trælasten, i en XL-BYG. Jeg synes det er et spændende og udfordrende job. Arbejdstiderne er meget dårlige, og lønnen er vidt forskellig fra person til person. Vil tro spændet er mellem 20.000 – 30.000 kr.

    #161956
    AnonymForfatter

    Jeg er ansat som aktuar i et forsikringsselskab. Det er et interessant job, hvis man kan lide at arbejde med tal. Studiet er meget svært at gennemføre. Arbejdstiderne kan variere meget afhængig af i hvilket selskab du er. Jeg selv kan holde den på ca. 40 timer om ugen. Lønnen ligger nok i niveauet 40.000 – 80.000 for menige medarbejdere, hvor de 40 er startlønnen. Bliver du chef eller arbejder du som konsulent er lønnen nok 60.000 – 500.000. Konsulenter ligger nok alle på den pæne side af de 100. Gennemsnits livlønnen efter skat er i følge CEPOS på 15,4 mio. http://www.cepos.dk/fileadmin/user_upload/dokumenter/OEkonomisk_gevinst_ved_15_forskellige_uddannelser.pdf

    #161974
    AnonymForfatter

    -TO-: Et spændende oplæg du her kommer med.

    Min historie er kort: Jeg er EDB-Programmør (Alt ligefra tilpasning af programmer til avacerede hjemmesider), arbejder hjemmefra 4 dage om ugen, møder fysisk op på kontoret hver fredag formiddag, dog mest for at diskutere ugen der gik + problemer + ændringer + kommende udfordringer. Lønnen er ikke særlig attraktiv som ½ freelancer, den afhænger lid af hvilke opgaver man laver – de kortsigtede opgaver giver mindre – de langsigtede giver lidt mere…. men alt i alt ligger gennemsnits-månedslønnen på 30.000+ – dertil kommer div. goder: Fri PC/Internet/Bonus/Alt til kontorhold (Inventar m.m) og så en rigtig god ‘frøns’: En rengøringsdame 8 timer om uden.

    #161984
    testForfatter

    nu jeg jo med interesse læst din udmærkede hjemme siden så her er et svar.
    jeg har uddannet mig til udvidetmaskinmester da mine interesser var ind for mekanik og elektronik, har en hd og en frygtelig masse merkonom kurser og andet.

    de sidste 20 år ca. har jeg så arbejdet som rejsendesælger af forskellige former for proces udstyr til industrien og har stort set været på det meste af denne jord. Det lyder som pral men er det ikke. Først har jeg sejlet jordren rund og der efter har jeg i ca. 10 år ligget på ca. 80-100 rejse dage om året. Antallet af rejse dag i de forskellige jobs jeg har haft over de 20 år har svinget en del så derfor skriver jeg ca 10 år med 80-100. Det er ikke noget jeg sådan har præcise tal for.

    hvad lønne er som sådan en som mig? tja godt spørgsmål. nu har jeg jo været uden arbejde på grund af denne krise i 2 1/2 måned ca. så den næste arbejdsgiver har fået lidt rabat. Det har også taget mig et par job skift her i krisen for at komme tilbage til det jeg vil som er det næste jeg starter på. 🙂

    men pt. ligger jeg sådan ca. 45.360 kr. inkl. pension plus lidt forskellige personale goder men rengøringen betaler vi desvære for, til gengæld er der jo skatte fri diæter. Det skal så sige at jeg bor og arbejder i udkantsedanmark og at lønne i Storkøbenhavn for sådan en som mig nok var noget højre

    #161994
    AnonymForfatter

    Hej! fint initiativ 🙂

    Jeg er revisorelev på 1 år, og samtidig i gang med at tage en HD i forbindelse med uddannelsen.

    Før jeg startede som revisorelev, har jeg en 2 årig kontoruddannelse indenfor administration hvor lønnen er omkring 23.000.

    Det var i forbindelse med den 2 årige uddannelse, hvor jeg kom lidt ind over bogholderiet, jeg fandt ud af, at revisor kunne være et spændende job. Så er det jo bare at gå i gang 🙂

    Hvad en uddannet revisor tjener aner jeg ikke, men det kommer heller ikke i første række, men kan dog sige, at man ikke bliver rig af en elevløn som man får de 2 første år ud af de 4 det tager.

    #161996
    testForfatter

    aktuaren henviste til cps undersøgelsen. Den giver faktisk et udmærket overblik

    http://www.uddannelsesgevinst.dk/oversigt?field_edutype_value_many_to_one=All&field_edufield_value_many_to_one=All&title=

    men det er nok ikke arbejdsløshed risiko og livs løn man skal vælge ud fra, sagt af en der har sit på det tørre 🙂

    #162028
    ForbrugerenForfatter

    Jeg er så specifikatør, dvs. jeg skriver specifikationer til it systemer, som programmører så programmere. Jeg kan godt se, at med 30+ for ½ tids job, så er de noget bedre lønnede.

    #162052
    AnonymForfatter

    Er uddannet journalist fra Danmarks Journalisthøjskole i Århus. Ansat på dagblad på en 30-timers uge. Lønnen er 45.000 plus 17 pct. arbejdsgiverbetalt pension. Syv ugers ferie plus en årlig efteruddannelsesuge efter eget valg. Hertil kommer fri avis, telefon og pc. Arbejdstiden ligger aldrig fast, men kommer den over 30 timer afspadseres en times overarbejde med 1,5 time.

    #162068
    AnonymForfatter

    Du misforstår, jeg skrev ½ FreeLancer (Fordi jeg arbejder hjemmefra 4 dage om ugen, og bliver aflønner pr. opgave), jeg skrev ikke ½ tid. :)Men gid man kunne tjene 30.000 kr/md på ½ tid, så var der lidt ekstra til fråds. 🙂

    #162070
    AnonymForfatter

    Det var til ‘Forbrugeren’ (Mit ‘citat’) kom ikke med.

    #162072
    ForbrugerenForfatter

    Fair nok.

    #162096
    HalliHalloForfatter

    Det er vel nok gode indtæger I har mange af Jer.

    Jeg lever desværre af bistandshjælp, som udgør 9771 kr. om måneden, men jeg klarer mig egentlig fint for den.

    Endvidere supplerer jeg den op ved at være daytrader samt ved at spille poker, hvor jeg deltager i turneringer i ind- og udland.

    Min samlever arbejder som fuldmægtig i forsikringsbranchen og tjener kr. 44.000 kr. mdl.

    #162102
    AnonymForfatter

    Hvordan kan du få bistandshjælp (kontanthjælp) når din samlever tjener 44.000 om måneden???
    Det er da ikke muligt med mindre i ikke står registreret med samme adresse, men så er det jo social snyd.

    #162104
    AnonymForfatter

    Det er kun hvis man er gift man skal forsørge hinanden!
    Så er man ikke gift, og ejer man ikke noget af værdi, så kan ens kæreste tjene 50.000 om måneden, og man kan stadig få kontanthjælp.

    Hold da op i tjener mange penge herinde!!

    #162106
    AnonymForfatter

    Rebani:

    Ja, nogle tjener mange penge, men de betaler også meget i skat. 🙂

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 33 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.