RESERVATION VED TANKST.OP TIL 999 kr.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • bjarne hymøllerForfatter
    Indlæg
  • #91514
    bjarne hymøllerForfatter

    HVORFOR RESERVERER TANKst op til 999 kr blot man sætter sit betalingskort i??
    man kan stå med hele familien og ik kan kom vidre, med riglig penge på kt.
    men kan ikke batale 100 kr!

    #161748
    AnonymForfatter

    Så har du jo heller ikke rigeligt med penge på kontoen, hvis det er d.11 i måneden og du ikke har over 1.000 kroner til rådighed på kontoen..

    Du sætter jo dit kort i automaten og tanker derefter, det er jo ikke muligt for automaten, at vide hvor meget benzin du pumper i din tank. Derfor tankstationer også har et maksimum på køb af benzin på 999 kroner pr. tankning.

    Løsning:

    Få dig et benzinkort, hvis du kan blive kreditvurderet til dette.

    Få dig et Dankort, hvis du kan blive kreditvurderet til dette.

    Få dig et ekstra/reserve kreditkort til nødsituationer hvis du kan blive kreditvurderet til dette.

    Tank ved en benzinstation der har personlig betjening, så du kan betale det eksakte beløb som du har tanket for.

    Jeg går ud fra du har et elektron kort, så de 3 ovenstående løsninger er nok ikke aktuelle for dig. Derfor må din løsning blive den sidste..

    #161810
    AnonymForfatter

    Well, det burde vel (aner ikke om det er de det teknisk PT, men så burde de (mastercard/visa) efter min mening gøre det muligt) være muligt at justere det reserverede beløb så snart de kender det endelige beløb.
    Det ville vel også være pænt gjort af dem, og kan da ikke være umuligt teknisk eller sikkert at tillade den organisation der reserverede beløbet at justere beløbet op eller ned kortvarigt efter så længe limits er til det.

    #161812
    bjarne hymøllerForfatter

    joe der er rigligt paa kt.en for en fattig familiesammenfoert familie,med Thaikone og
    mor der INTET faar. JO boernepenge d. 20 DENNE maaned, og andre tilgodehavner.
    OG der er 3 YDLIGERE reservationerfra den lokale NYE"GO ON" paa 3X750 kr!
    Jeg tankede 1.gang 3 liter til plaeneklipperen,neste gang 4 l til scuteren,
    og 3.og sidste gang dagen efter 5 l til en reservedunk…
    saa 2250kr reserveret derfra en torsdag efter 16.30, hvor PBS er LUKKET saa Sparrekassen,kan ikke sige HVAD det drejer sig om
    Jeg stod igen med problemet fredag morgen i Randers, med GRAVID kone i nykobt bil
    netop indreg.10 min foer. Hun sku paa sprogskole nu,men ku ikke heve
    200 kr NOGEN steder til benzin, jeg saa bare trafiken ER kaos omkring hele central Randers,der ergravet op!
    Soendags turen maaet bedstefar ligge ud for,fik ej en draabe af SHELL,men
    ydligere sperret 999 kr!
    Mon ikke losningen var man ik bare lader de kapitalistiske benzinselskaber,lade aftaler
    “i porten" med PBS til forbrugernes gene?!

    #161814
    AnonymForfatter

    Det er nu ikke benzin selskaberne der har lavet det her men mastercard og visa.

    Det kan nok (udover som jeg nævnte tidligere mht at regulere beløbet) ikke laves meget anderledes på et kort med saldokontrol, da det ellers ikke kan garanteres der ikke laves overtræk. Det bliver nødt til at være sådan at max beløbet der kan bruges reserveres inden transaktionen kan begynde gennemføres. Ellers kan benzin selvskabet og banken jo ikke garantere at du ikke kan hæve over uden at de ved nøjagtigt hvor meget der står på kontoen begge 2.

    Problematikken er lidt den samme hvis man bestiller noget online også afbestiller den, de færreste firmaer fjerner reservationen igen. Muligvis fordi de fleste bruger betalings mellemmænd (DIBS etc) så de ikke forstår at de reelt har reserveret pengene i 8 dage uanset om de har tænkt sig at hæve dem eller ej.

    #161816
    AnonymForfatter

    Du stikker kortet i automaten og taster pin kode og modtager kortet igen. Du vælger stander og herefter brændstofstype. Så er det jo klart, at automaten reserverer det maksimale beløb du kan tanke for.

    Om det så er 500 kr; 1.000 kr; eller 1500 kr.

    Problemet er jo også, at Bjarne kun har et elektron kort, hvor transaktioner først bliver opgjort løbende i forhold til f.eks. dankortet hvor det er min erfaring, at transaktionen bliver behandlet og beregnet med det samme (samme dag i hvert fald).

    Løsningen har jeg givet ovenfor og fatter da ikke, at du så er blevet ved med at tanke på ubemandede tankstationer, når du bare kunne tanke ved en bemandet og betale det eksakte beløb ved kassen.

    #161818
    AnonymForfatter

    Det er da klart at automaten skal reservere det totale beløb i det du stikker kortet ind og starter med at tanke.

    MEN det burde være muligt for dem at ændre den reservation når du er færdig med at tanke til det beløb de faktisk vil hæve.

    Det vil så betyde at forløbet ville være:
    reserver 999,-
    tank for 20,-
    lav reservation om til 979,-

    Det burde der ikke så vidt jeg kan se være noget teknisk til hinder for så længe det er samme stander der gør det og den har en form for public/private key authentication der garanterer den er den samme som lavede den første reservation. Det er muligt systemerne ikke kan dette, men jeg kan ikke se et godt teknisk argument for ikke at lave dem om så dette er muligt efterhånden som electron kort bliver hvermans eje efterhånden.

    #161820
    AnonymForfatter

    sorry, den sidste reservation skulle selvfølgeligt have været på 20,- ikke bare 20 kr lavere end den første.

    #161824
    AnonymForfatter

    Jeg tænker, om det måske er fordi, at automaten ikke må gemme kortoplysninger ? (evt. en dyrere teknisk løsning – måske rent lovgivningsmæssigt)

    Når tankningen så er slut skal systemerne først verificere at tankningen er slut, hvilket beløb der blev tanket for osv. dette bliver så senere kommunikeret videre til pbs som opholder det egentlige køb imod reservationstransaktionen og derefter laver udregningen.

    Men når det så er sagt, hvorfor bliver Bjarne så ved med at lave samme nummer, når han efter første gang nok har fattet systemet.

    #161826
    AnonymForfatter

    Det er muligt, jeg ville dog tro både reservationen og den endelig hævning begge kører samme vej, så jeg mener stadig det burde være muligt.

    Det er så noget andet at bjarne muligvis ikke har fattet systemet og hvilke begrænsninger der er i det, muligvis fordi de fleste først finder ud af det når alle deres penge er reserverede og en eller anden betaling bliver afvist selvom der er “masser" af penge på kontoen?

    #161830
    testForfatter

    sikker da nogle problemer der her ridses op. Tænk at jeg har haft visa, euro og mastercard i så mange år uden at opleve den slagsproblemer. Hvad med at få et kredit max på de kort?

    #161840
    AnonymForfatter

    Nu er det vel næppe en mulighed for dem der ikke har et elektron kort af valg men netop fordi de ellers godt ved de laver et overtræk (uanset om dette så ligger ved 0,-, 30.000,- eller x,-). Ideen i saldokontrol kort er vel netop at der ikke kan hæves over det til rådighed værende beløb.

    Det bliver vel så et problem hvis 99% af dette ender med at være reservationer af højere beløb end transaktionerne så “saldo kontrollen" pludseligt betyder at du ikke kan købe mad fordi du tilfældigvis købte benzin til plæneklipperen dagen inden.

    Det er naturligvis ikke noget problem for den del af befolkningen der altid har 20-30.000,- til rådighed på kortet. Men den gruppe er vel næppe ligefrem kernegruppen for mastercard direct og lignende.

    #161846
    bjarne hymøllerForfatter

    Mange tak til “Kresten"for god saglig analyse.

    Ja man kan da holde sig til hvor der er BEMANDET,men hvad saa ude paa landet,og paa sene tidspkt.er? Her i st.byen Faarup med ca. 1000 indbyggere var der slet ingen benzinsalg,indtil GO ON opstillede AUTOMAT ved Byens SPAR kobmand, der ikke lukkede
    som det ses i landsbyer,men opgraderede til SUPER Spar.Desverre kan jeg ikke stoeete ham,
    butikken tar slet ikke VISA Electron,det goer JEM&FIX helr ik?!,rystende! i BANGKOK tar de det med glaede overalt!? Osse paa SERVICEstationer,med ojeblikkelige FAIR afregning(kurs)hjemme i DK!
    Jeg ser problmet ligger i benzinfa.som Shellog PBS er blevet enige om dette,som er mindst lige saa Urimeligt,som at fx. gamle mennesker uden homebank,
    skal betale ALT for meget for at betale et Girokort!

    #161848
    bjarne hymøllerForfatter

    Osse TAK til"grafit" hvorfor jeg gjorde det igen soendag?jo Sparkassen gad ikke i
    1.omgang,fredag inden PBS lukr kl.15.30, at undersoege HVEM og HVAD ang.de RESERVATIONER..forst mandag stod det klart.
    Det maate et spedbarn,en gravid Thaikone og dennes8 aarige dreng og jeg saa bare leve med
    hele weekend’n, og stadig indtil der komr afregning fra det off.sygehusvesen paa befordring-godtgorelse til Grenaa,og Thisted 2 gange,for min navlebrok,eller rettere:
    GO ON benzin Og. DKShell gir os MINE/vores penge tilbage!

    #161852
    testForfatter

    er det kun i navlen du har brok? skal vejret ikke snart også ha en tur. Jeg har i grunden altid troet reglerne om bankgaranti ramte skævt i forhold til danske statsborgere.

    Nå men til det faktuelle. Som flere har skrevet er det VISA elektron og mastercard direct der sætter de her regler ikke shell og de andre. Nej i danmark er der mange butikker der ikke har systemer til disse for dem meget dyrere kort. Det der foregår er helt efter bogen og der er kun den løsning at du ændre adfærd, kort eller land.

    Fra den anden tråd ved vi jo at du har penge nok så det burde da ikke være et problem at få et dankort. benzin kort, et rigtigt visa eller master kort?

    held og lykke med brokken.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.