Gode råd til fællesøkonomi

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 63 i alt)
  • Indlæg
  • #161914
    testForfatter

    og du giver mig jo gang på gang muligheden for at smile lidt her bag skærmen der jo i øvrigt er lavet af glas og så var der jo noget med sten …. 🙂

    #161916
    testForfatter

    men da du nu bringer det op selv halihalo kan man jo nok med rette spørge hvad relevans var i den her kommentar fra din hånd:
    " Jeg har aldirg i mit liv lavet et budget, men jeg er meget imponeret over dit flotte regnskab.

    Det undrer mig at du har behov for at spørge om noget overhovedet, når dit budget ser så fint ud som det gør, men du er selvfølgelig også handselsuddannet med handelskoleeksamen m.v. "

    jeg ville tillade mig at kalde din kommentar tåbelig, nedladende og hvad der i grunde er værst, fuldstændigt uden relevans for det spørgeren spørge om.

    men det er nok kun mig 🙂

    #161918
    AnonymForfatter

    Indenfor det offentlige som pædagog, tjener en nyuddannet mellem 19-22.000 max. Det giver udbetalt ca 15.000 for 37 timers uger, hvilket er svært at få.
    Min arbejdsplads (skole) har måttet sætte alle ned på 34 timer for ikke at fyre for mange. Min kæreste er indenfor specialområdet og får for 32 timer udbetalt 14.500 med weekend og aftentillæg.

    Efter 6 år, mener jeg det er, stiger man ca 1.500 før skat månedligt. Har ikke helt tallene i hovedet, men skal man op på 18.000 udbetalt skal der gå 10+ år, 37 timers arbejdsuger og så skal man være indenfor specialområdet eller have skæve arbejdstider.

    #161920
    AnonymForfatter

    Man kan altså heller ikke sammenligne lønninger i Randers mef ex. København.
    Her er en almindelig pædagogløn da kun 21.000.

    Vil gerne vide hvordan 22.000 giver 15.000 udbetaæt? 🙂
    Min bruttoløn er 22.000, og får 13.649 udbetalt, og har endda kørselsfradrag.
    Måske jeg kunne lære et kneb 😉

    #161924
    HalliHalloForfatter

    Test, du farer gang på gang op og bliver forarget over bagateller. Jeg har jo netop rost rebani til op over skyerne for hans fine budget, og er man uddannet indenfor handel, så kender man da i høj grandt noget til budgetlægning m.v. Selvfølgelig kan alle da lave et budget, men hvis man har lært det, eller det er ens hobby, så bliver da finere og mere detaljeret.

    Exeel, jeg regnede godt med at det havde noget med timetallet at gøre, og jeg er godt klar over at lønnen er geografisk forskellig. Løntrin 26 (pædagogs startløn) giver mere i Kbhvn end i Vorbasse, da der jo ligesom findes 6 forskellige stedtillægssatser. Men jeg spurgte bare af nysgerrigsgrunde.

    Rebani, hvordan 22.000 kr. i bruttoløn kan give 15.000 kr. netto, har givetvis noget med fradragene, som evt. renteudgifter, fagforening, transport til og fra arbejde, at gøre.

    #161926
    testForfatter

    man spørg jo sig selv om du i det heletaget læser hvad du selv skriver. Jeg siger bare halihalo 🙂

    #161928
    testForfatter

    og vil da lige tillade mig at citere Rabani svar på dit vrøvl halihalo

    “Det lyder som ironi / hån?"

    det var da i al fald som mange at det du skriver fuldstændigt ubrugeligt.

    #161934
    HalliHalloForfatter

    Test, jeg ved godt du ikke kan lide mig og gerne vil fryse mig ud af dette forum, men dette er netop grunden til at jeg bliver.

    At spørgeren opfattede mit svar forkert, kan jeg da ikke gøre for; som skrevet har jeg jo netop rost ham, men troede blot at en handelsuddannet person ikke havde brug for at få kommentarer til sit, helt i top, udmærkede budget. Og det må man altså ikke iflg. test.

    #161940
    testForfatter

    halo halo det er jo så tårene triller. Det er da helt utroligt hvad du kan få dig selv til at skrive. 🙂 hvordan går det i øvrigt med din amagerbank investering og dit tårespærsende indlæg med at du har tabt alt. Det var også virkelig en klassiker næsten på højde med dine indlæg her idag. nej bliv du endelig ellers var der da slet ikke noget at more sig over.

    #161942
    HalliHalloForfatter

    Iflg John Norden må man ikke prale med sine evt. gevinster på aktieinvesteringer.

    I et ældre indlæg har jeg netop omtalt hvor meget jeg får et par år tilbage tjente på netop AmBk-aktier, men faldt ikke i god jord hos MyBankerPartneren.

    Grunden til at jeg herinde altid har forsvaret AmBk er naturligvis mere som modvægt til den dårlige omtale fremsat af dels af dig test, General Pirer, dels af Michael T.

    Jeg har kun investeret 6.000 kr., og dette tab tager jeg gerne, idet min fortjeneste tidligere har været meget, meget større. Men ingen praleri fra min side.

    #161944
    HalliHalloForfatter

    Og i EikBank har jeg aldrig ejet en eneste aktie.

    Så er det også på plads, hvis noget skulle finde på at spørge om det.

    #161952
    AnonymForfatter

    Jeg synes ikke nogle af parterne har opført sig optimalt, test og HalliHallo, men jeg er forstående overfor at man kan få lyst til at bringe et andet synspunkt på banen, når det bliver lidt for ensporet hetz.

    Men jeres debat er for længst løbet af sporet, og det er ærgerligt at se det niveau, den nu har nået. Derfor håber jeg også Mybanker vil følge op på min anmeldelse af dine, test, indlæg i denne tråd.

    #161958
    AnonymForfatter

    Jeg synes faktisk, at tråden her var positiv. En person fik hjælp og konstruktive råd til sit budget – ærgerligt HalliHalo skal ødelægge den med sine nedladende og ligegyldige kommentarer..

    #161964
    AnonymForfatter

    Fuglen, det er så problemet… Først antog jeg også, HalliHallo var nedladende. Men hans forklaring giver fint mening, at han roser budgettet og tænker, at kan man gøre den del så godt, burde man være godt på vej med sin økonomiske sans.

    Problemet er, at det ikke er let at få fornemmelsen for hvad tingene koster. Derfor er det rart med et fora, hvor man kan udnytte andres erfaringer og på den måde spare sig selv for en masse fejl og dyre lærepenge.

    Men det gør ikke HalliHallos kommentar mere forkert af den grund. Det giver fint mening, hans indskydelse var det.
    Du er tydeligvis forblændet af, du ikke synes om ham, siden du slet ikke ser tests hetz’ som et problem.

    #161978
    testForfatter

    hvilken hetz? excel. Det er et offentligt debat forum og der er intet i vejen for at jeg på en saglig måde kommentere på det halihalo skriver. Men som bemeldte person kan du åbenbart heller ikke se skove for bare træer. Halihalo slynger konstant om sig med beskyldninger som at jeg f.eks. sku hetze mod amagerbanken og EIk bank og være fortaler for dansk bank. Det eneste jeg har gjort er at deltage i debatten om de banker deres politik med boligprioritetslån og deres økonomisk problemer. Dansk bank har jeg f.eks. på det seneste kritiseret for deres annonce kampagne.

    Halihalo er så kommet med nedladende kommentarer om min 5 dags arbejdsløshed i forbindelse med et job skifte, min staveformåen eller manglen på samme også videre. Plus at han kontinuerligt tillige mig meninger og holdninger jeg ikke har. Det er så kommet til det punkt hvor jeg efterhånden mest synes at det han skriver er morsomt og tager det der fra.

    Det senest er så at han mener jeg helst så ham forlade dette forum. Intet kan være mere forkert. hvad sku jeg så grine af?

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 63 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.