Gode råd til fællesøkonomi

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 63 i alt)
  • Indlæg
  • #161734
    AnonymForfatter

    Du skriver tidligere, at din kæreste ikke har mulighed for at være medlem af “danmark", samt at hun af forskellige personlige årsager først er færdig med uddannelsen om 4 år.

    Hvis det er tilfældet, at hun lider af et psykisk eller fysisk handicap, kan det være muligt at søge om handicaptillæg hos SU, hvis det kan dokumenteres at hun lider af et psykisk eller fysisk handicap.

    Tillægget er på ca. 7000 kr. pr. måned. Jeg kan fortælle, at min kæreste har fået tillægget pga. høreapparater.

    #161752
    AnonymForfatter

    Hun lider af angst, så derfor er hun først kommet sent i gang.
    Det har været meget værre, men i dag er det helt under kontrol, så længe hun tager sin tossepille, som vi kalder den 😉
    Men i og med det er under kontrol nu vil der højst sandsynligt ikke være noget at hente, vil der?

    Hun kan godt have et studiejob, men det er nu min arbejdstid der gør at det ikke kan lade sig gøre.

    #161766
    AnonymForfatter

    Til Rebani:

    Ved at samle sine forsikringer kan der oftest spares penge.

    Prøv og kontakt ALKA da du som LO/HK medlem kan opnå samlerabatter, ligesom de tilbyder en familieforsikring (uden begrænsning i forsikringssum) til en god pris.

    #161794
    AnonymForfatter

    Jeg har alle mine forsikringer i ALKA. Og har lavet en fejl i mit budget jeg har vist jer. De 2300 for familieforsikring er inkl. rejseforsikring, så punktet rejseforsikring i budgettet skulle ikke være der.

    De 3400 i PFA Livsforsikring er noget banken kræver, da det er den eneste sikkerhed for vores lån hvis vi skulle dø. (Vi har ikke værdier udover gammel bil osv.)

    Jeg har gjort følgende i dag:

    – Nedgraderet youSee bredbånd. Så prisen nu er 199,- pr. måned
    – Nedgraderet youSee kabeltv pakke. Så prisen nu er 397,- pr. måned
    – Fået en aftale der gør at min kærestes kontaktlinser kun koster 198,- pr. måned
    – Overvejer at melde mig ud af fagforening. Men dette vil også betyde at alle mine forsikringer (undtagen livsforsikringen) vil stige med 10%.
    – Fundet ud af at 700 for EL er alt for meget. Vores nøjagtige forbrug er 333 kr. pr. måned.

    Ulykkesforsikringer vil jeg ikke af med. Selvom det er sjældent der sker noget synes jeg man skal have dem. Det vil svare til at melde sig ud af A-kassen, hvis man ikke har prøvet at være arbejdsløs. (Har jeg ikke, men er jo også ung 😉 )

    Link til mit nye budget: http://www.rebani.dk/budgetny.pdf

    #161798
    testForfatter

    nu skal jeg starte med at sige at jeg IKKE har kikket i dit budget, men den daglige husholdning dvs. mad er et stort potentielt spare område. Det kan betale sig et par måneder at skrive alt ned man køber. Lav altid mad selv og brug resterne.

    #161802
    AnonymForfatter

    Jeg ville ikke melde mig ud af fagforeningen helt, vil beholde A kassen, men det mener du måske også?

    400 månedligt for tv er stadig meget, men det er måske TDCs pris for de alm kanaler.

    Hvor mange penge bruger i månedligt på “lommepenge"? Hvor mange penge vil være til overs, hvis I stoppede med at bruge penge på fastfood, slik, kaffe på arbejdet/skolen, ALT det der ikke er nødvendigt. Og kørte kun det nødvendige.

    De penge er også vigtige, medmindre det kun er et minimalt beløb.

    #161804
    AnonymForfatter

    Hov. Jeg glemte at tilføje at Familieforsikringen nu er 1500, og ikke de 2300 som før.
    Jeg vil melde mig ud af fagforeningen, men stadig være i A-kassen.

    Udgifter som undvendige er faktisk minimale. Vi køber af os til et blad selvfølgelig (2 om måneden ca.) men vi går ikke rundt og køber slik, fastfood, cola osv.

    #161858
    testForfatter

    hej rabani
    nej i køber helt sikkert fornuftigt ind. Det af de steder jeg sparede rigtigt meget da jeg var uden arbejde i de ca. 2 1/2 måned var på husholdningen, men det kræver også tid. Tid til at planlægge maden rigtigt, tid til at lave den og tid til at købe rigtigt ind.

    men som sagt er det et af de steder hvor vi alle har en stor omsætning. Hvis man starter med at skrive alt ned giver det et overblik og måske muligheder.

    held og lykke

    #161866
    HalliHalloForfatter

    Hvad skyldes det i grunden at I ikke får mere udbetalt end godt 14.000 kr. udbetalt om måneden, hvilket jo kun svarer til en løn på omkring 23.000 kr.

    Jeg kender flere pædagoger, og de tjener da omkring 30.000 kr. brutto og netto i omegenen af 18.000 kr. eller deromkring. Og de siger at selv en nyuddannet har omkring 26000 kr. brutto, da der kommer tillæg i form af funktions- og kvalifikationsløn til grundlønnen.

    Men der kan da være mange grunde til det lave beløb, så jeg undrer mig bare…………

    #161870
    AnonymForfatter

    Min kæreste har/havde angst og hun fik handicaptillæg, da hun gik på universitetet. Det er bare om at søge, der er intet at tabe. Det skal lige nævnes, at det kun gælder for vidergående uddannelser (så hvis din kæreste læser på Teknisk Skole eller lign., så kan hun ikke søge).

    #161874
    testForfatter

    tja halihalo så meget til myten om at man læser indlægene før man svare på dem og at de offentlige er underbetalte.

    her taler vi om en ansat i det private med en løn svarende til en pædago som tjener langt mindre ind sammen.

    men det udbetalte svare desvære jo meget godt til det oplyste før skat.

    #161904
    AnonymForfatter

    Har fundet ud af at jeg var tilmeldt Kritisk sygdom ved danmark, som kostede mig over 100 kr. om måneden.
    Så havde 3 ulykkesforsikringer alebe til mig, og 1 livsforsikring.

    Ved at starte dette emne har det fået min månedlige overførsel til budgettet fta 14.000 til 13.000 så det vil jeg gerne sige tusind tak til alle for 🙂

    Og jeg har stadig ulykkesforsikring, og har ikke tvunget min kæreste til at gå med briller 😀

    #161906
    testForfatter

    Det er nu dig der har gjort arbejdet. 🙂

    #161910
    AnonymForfatter

    Ved at starte dette emne har det fået min månedlige overførsel til budgettet fta 14.000 til 13.000 så det vil jeg gerne sige tusind tak til alle for 🙂
    Pas nu på, at de 1.000 kr. sparet, ikke bare bliver til ekstra forbrug i stedet.

    #161912
    HalliHalloForfatter

    Test, du blander dig i alt muligt, det er rigtigt at jeg ikke har læst det særlig grundigt, da det egentlig ikke interesserer mig om man nu kan spare lidt ved at spare på strømmen, melde sig ud af sin fagforening, skifte internetabo. eller om man nu skal købe bleer på den ene eller anden side af gaden.

    At dette interesser mange af jer andre her inde respekterer jeg naturligvis fuldt ud.

    Mit spørgsmål gik alene til pædagogen? Eller var der slet ikke nogen pædagog, der har ytret sig i denne tråd? Så har jeg bare læst forkert, hvilket jo sker.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 63 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.