kan man se gæld i fast ejendom?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91508
    AnonymForfatter

    Er der nogen af jer, der ved om der findes et sted, hvor man kan se, hvor maget der skyldes i en ejendom (hvis det ikke er ens egen)?

    Det er ifb med at jeg gerne vil købe en bestemt ejendom, men mangler at se hjvor meget nuværende ejer skylder i huset…

    venligst den kommende husejer

    #161560
    AnonymForfatter
    #161562
    testForfatter

    ikke uden at det koster penge, men du kan bestille en udskrift af tingbogen. der kan d se hvad pant der er i ejdommen men så vidt jeg husker ikke rest gælden. Hvis det er fordi du mener at kunne bruge det til at forhandle prisen tvivler jeg på at du kan brug det til noget, men held og lykke

    #161572
    AnonymForfatter

    Hej Test
    Tak for dit indlæg. Det er rart at vide, at jeg ikke kunne finde oplysningerne gratis, når jeg nu har været inde og bruge penge på at få dem 🙂
    Jo, forventningen var at jeg kunne se, hvilket beløb sælger som minimum skulle have ind, for at sælge uden efterfølgende at stå med gæld. I denne situation står sælger et sted i sit liv, hvor han “bare" skal frigøre sig for faste udgifter. Derfor mener jeg at kunne bruge det.

    #161576
    AnonymForfatter

    Det er bestemt værd at vide, hvor sælgers smertegrænse så at sige er. Husk dog at indregne sælgers omkostninger til ejendomsmægleren. Det plejer da i øvrigt at fremgå af salgsopstillingen hvilke lån der er i en ejendom.

    #161580
    testForfatter

    det ku jo være en handel uden ejdomsmægler men bort set fra det kan man ikke se restgælde i tingbogen kun pantebrevet altså hovedstolen. Hvis jeres tese holder sku huse der har været handlet for længe siden være billigere ind huse der har været handlet tit, men det er selvfølgelig en strid om kejserens skæg. Held og lykke med handlen

    #161600
    thsvForfatter

    Du kan vel se det i salgsopstillingen, da du i princippet kan overtage sælgers lån, istedet for den gængse kontanthandel.

    Vi handlede kontant i 2008, da det var klart billigst i gebyrer, det kostede kun 1.000 kr at overtage næsten 600.000 kr i realkreditpant, og der skulle end ikke tinglyses et nyt pantebrev. Restkøbesummen faldt kontant, da vi blot trak på vores boligprioritet.

    #161676
    AnonymForfatter

    Det var smart,blot at overtage lånet. Det vil dog ikke være en fordel i denne situation, da den rente de har fået lånet til, er alt for høj (jeg kendte rentesatsen på deres lån, men vidste ikke hvor stort lånet var; Deraf ønsket om at finde den oplysning). Når det så er sagt, så kan jeg ikke se det i salgopstillingen, da der ikke er lavet en. Huset er ikke formelt sat til salg.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.