Banklån vs kredit

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91500
    AnonymForfatter

    Hejsa allesammen

    Jeg har fulgt lidt med på sidelinien herinde, og synes i kommer med nogle rigtig gode og lærerige svar.

    Sagen er den at jeg for to år siden skaffede mig en gæld på halsen, efter en skilsmisse, på 165000 kr (idag 139000 kr)

    Min bank lavede så denne gæld om til et forbrugslån, og med en rente på 12%

    Jeg vil jo frygtelig gerne have det her lån ud af verdenen ASAP, så derfor spekulere jeg på om en herinde kan svare mig på følgende:

    1. Er 12% en ok rente på et forbrugslån, og kan man overhovedet gøre sig forhåbninger om at finde noget billigere??

    2. Ville det kunne betale sig at skifte bank for en lavere rente (her tænker jeg div gebyrer osv)

    Til info har jeg Danske Bank, og skylder ikke andet andre steder. Jeg har bil (købt og betalt inden gælden)og iøvrigt fast job og sund økonomi med fint rådigheds beløb.

    mvh

    #161456
    AnonymForfatter

    8% på forbrugslån med en kautionist – og max. 5 års løbetid.
    12% er for meget – hvis du er en god kunde, selvom der ikke er sikkerhed for lånet.
    Prøv at spørge i et par banker – f. eks. Handelsbanken og Nordea.

    #161462
    AnonymForfatter

    Tak for dit svar.

    Jeg anser mig selv som værende en god kunde, om end måske ikke den største kunde i form af at jeg hverken har ejerbolig, med dertilhørende realkreditlån eller lign.

    Jeg har jo desværre ikke fast ejendom, men har dog andre ting af værdi, bare ikke noget banken kan tage pant i (er jeg heller ikke interesseret i de gør) Har flere gange forsøgt at snakke lån og rente med min bank, da jeg synes min rente er i overkanten, men der er ingen velvilje, heller ikke selvom jeg tilbyder at betale et større månedligt afdrag, for derved at få det ud af verdenen så hurtigt som muligt.

    Tror jeg vil snuse omkring og høre hvad andre banker kan tilbyde mig.

    mvh

    #161474
    AnonymForfatter

    Har du prøvet at presse din nuværende bank med tilbud fra andre steder?

    Det kan måske hjælpe hvis de reelt ser, at du overvejer at flytte bank.

    #161490
    AnonymForfatter

    12% er ikke unormalt når vi taler om store forbrugslån uden sikkerhed.

    Men prøv og og indhent tilbud fra andre banker.

    Alternativt sæt afdraget op hvis det er muligt.

    #161608
    thsvForfatter

    Du bør kunne få lagt de 50.000 kr som kassekredit under 24/7-konceptet. 7,450% i årlig rente!
    Og et lån med sikkerhed i bilen burde osse kunne udløse en lavere rente end de 12 %, som dog ikke er urimeligt højt for et lån uden sikkerhed. Spørgsmålet er jo så blot hvilke gebyrer banken vil opkræve for den omlægning.

    #162132
    AnonymForfatter

    Hej – jeg er fra Danske Bank og kan forstå, at du gerne vil have nedbragt din gæld. Hvis du har lyst, er du velkommen til at sende mig en mail til: sfa@danskebank.dk, så vil jeg få én til at ringe til dig, så I sammen kan se på mulighederne for en lavere rente. Hilsner Susanne.

    #162136
    NultopskatForfatter

    Sjovt som banker bliver interesserede og meget kan lade sig gøre når en god kunde søger andre banker…den lader vi lige stå et øjeblik..;o)

    #162150
    thsvForfatter

    Hej Susanne

    Skuffende, at sagen skal tages op herinde, og i ikke automatisk tilbyder en bedre rente til en person med god økonomi, der er kommet i uføre.

    God bankrådgivning ville være sikkerhed i bilen og så min nævnte kassekredit via 24/7 til en meget lavere rente end de 12%.

    Jeg er en skuffet eks-DB-kunde, der konstatere, at jeres variable rentesatser på prioritetslån ikke virker, selvom man har været kunde hele sit voksne liv, ja faktisk var min 1. konto i Bikuben.
    Ved omlægning til boligprioritet kunne I blot tilbyde en rente, der var dårligere end Eik banks og 1% over Nordeas sats for fordel+kunder, og det på en kredit på blot 750.000 kr som var under 30% af ejendommens vurderede salgspris.

    I skaffer ikke solide kunder tilbage med så dyre rentesatser, da det ville koste os 7.500 kr om året, eller 5.000 kr efter skat, for de 400 kr kan vi hver måned gå på restaurant og dele en flaske vin!

    #162604
    AnonymForfatter

    Hej igen thsv

    I Danske Bank tilbyder vi ikke renter automatisk. Når vi fastsætter priser og renter, sker det ud fra en vurdering af kundens samlede engagement. Men vi er nu blevet opmærksomme på dit indlæg og din utilfredshed og vil på den baggrund gerne se på din sag igen, hvis du ønsker det. Vi gennemgår ikke konkrete kudneforhold i offentlige fora, så hvis du har lyst, kan jeg få en rådgiver til at kontakte dig, så I kan se på mulighederne. Hvis ja, så send mig en mail med dit nummer og postnummer: sfa@danskebank.dk. Hvis du ikke ønsker det, er det selvfølgelig også i orden.

    #162608
    thsvForfatter

    Jamen, det er ligesom for sent, og dårlig behandling af kunder med en god opsparing, og et lånebehov på under 30% af boligens værdi.

    Jeres oplyste rente var 0,3% over Eik banks sats, og 1,0% over Nordeas sats, som alle får pr. automatik.

    Jeg er færdig som kunde i DB med den holdning overfor kunder med yderst sund økonomi.

    #162628
    AnonymForfatter

    thsv: Jo flere af dine indlæg jeg læser jeg mere forstår jeg (heldigvis!). Du er mopset over, at Danske Bank efter din mening har fejlbedømt jeres økonomi – det er sådan set fair nok, men at du i den grad breder din situation ud til at gælde for hele banken og deres kunder er simpelthen uværdigt og misvisende. Hvis jeg selv skal hoppe med på din vogn har jeg indhentet et tilbud fra Nordea som ikke kunne matche Danske Bank på prioritet og bogliglån, så Nordea er bare dyrere generelt og deres prissystem er stift og ufleksibel!(jeg håber du fanger pointen!)
    Og det med at ALLE kan opnå de billigste priser i Nordea er heller ikke rigtigt – det afhænger ligesom i Danske Bank af en række forskellige faktorer.

    At du samtidigt er negativ over, at Danske Bank er tilstede i dette forum og ligger op til dialog er mærkelig. Det er jo et ønske om at kigge på tingene, så kan du altid diskutere om det skulle have været tidligere i den enkelte situation.

    Jeg er (tilfreds) kunde i Danske Bank.

    #162636
    thsvForfatter

    Godt for dig!

    Men tidsspilde, at forsøge at blive kunde i DB igen!
    Nordeas og osse Skandiabankens system med ens rente til alle kunder falder i min smag.
    Så kan banken nemlig koncentrere sig om det er den god til: Nemlig bankforretningen!
    I DB er rådgiverne blot sælgere, der bruger alt for meget tid på at sælge dig andre produkter end det ønskede lån.
    Ja, selv Eik bank tilbød jo ens rentesatser til alle, de ville have som kunder.

    Ja Nordeas boligprioritet koster 2,5% for alle, mens nogle DB-kunder kan opnå 2,4% hvis de samler deres bank-, forsikrings- og pensionsforretning i koncernen.

    På boliglånet har DB netop sænket laveste takst, men læg mørke til deres maksimumsgrænse, den er mere end det dobblete af Nordeas rentesats.

    Og DB ydede os ingen rådgivning da vi var fattige 1.gangskøbere i 1999, og økonomien var stram.

    #162646
    AnonymForfatter

    Til thsv:

    Sikke en gang sludder – Nordea inddeler deres kunder ligesom alle øvrige banker. Fordelsprogrammet er en pengemaskine for Nordea. Kunderne tvinges til at samle deres bankforretninger et sted for at få gode priser.

    Det er muligt at Skandiabanken tilbød enkle produkter og renter – men det holdte jo ikke så længe – eller gjorde det???

    #162648
    AnonymForfatter

    thsv: Vi har danske prioritet til 2,1% og danske boliglån til 4,5%, hvilket er klart bedre end Nordea, og vi er aldrig blevet mødt med modkrav om pension mv.

    Du har haft en dårlig og urimelig oplevelse i DB vedr. behandling af din økonomi, men det kan du ikke blive ved med at bedømme hele banken udfra!

    Det med at alle opnår de gode priser i Nordea er slet og ret forkert. Jeg har diskuteret det med bekendte som arbejder i Nordea og dine argumenter holder ikke vand, selvom det er god reklame for banken!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.