Hvad skal vi dog gøre med vores øko =(

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Indlæg
  • #161744
    AnonymForfatter

    jeg havde intet lån i andelen og pengene blev brugt til at betale al gæld ud, at jeg så stiftede ny gæld pga jeg started et nyt liv forfra er klart dumt, jeg er sådan set også indstillet på at betale det samme beløb men få samlet lånene ET sted og evt. få mindre renteudgifter.

    #161760
    AnonymForfatter

    Det er ikke for at angribe dig, men enhver bank vil sige det samme. Forklaringen hænger ikke sammen. Hvis du kommer ud af en skilsmisse uden gæld og bare har brug for lån til indskud og evt. lidt møbler. Det kan aldrig koste 220.000.

    Samtidig siger du også, at pengene for salg af andelen blev brugt til at betale anden gæld ud med. Altså havde du i forvejen gæld. Du har derfor ikke en god historik i banken.
    Hvis den gæld du havde dengang var i form at et banklån ja så kan man nok sige, at det var dumt at betale den ud og i stedet tage de hurtiglån du nu døjer med.

    #161768
    AnonymForfatter

    nu havde jeg ikke tænkt mig at give en lang personlig forklaring til banken, kun at jeg er ved at flytte til sverige og i den sammenhængen godt kunne tænke mig at få sammenlagt mine lån i ET til samme afdrag, og i en bank der både er i dk og se.

    #162794
    AnonymForfatter

    Umiddelbart vil jeg klart anbefale DanskeBank som er både i DK og S.
    Jeg bruger den selv også i Sverige og netbanken er samme platform og klart den bedste netbank efter min overbevisning. Jeg har anvendt DanskeBank i Sverige siden de blev etableret der. DanskeBank i Sverige har flere gange modtaget prisen ÅretsBank i Sverige. Nu din gæld, hvis du ikke er i RKI burde du kunne få saneret din økonomi.
    Du bør måske som forhandlingsudspil sige at du gerne vil forsætte med samme afdragsstørrelse for hurtigt at slippe ud af gælden når renten sættes væsentligt ned.

    Hvis du blot stifter ny gæld til forbrug er du jo ligevidt. Hvis du vil have din økonomiske frihed tilbage så afdrag mest muligt og du vil hurtigt være på fode igen.

    Din gæld er ikke uoverstigelig stor.

    #162796
    AnonymForfatter

    Helt ok. 🙂 Der er faktisk ret mange stavefejl men godt at det ikke afholder dig fra at skrive i et fora som dette.

    Jeg vil give dig det råd at skrive en kladde i word og så bruge stavekontrol. Derefter kopier over her på siden.

    Jeg anvender selv denne teknik når jeg skriver i forskellige tysk og engelsk sprogede fora. Specielt i de tyske fora ser min tekst nok ud som din her hvis jeg ikke kørte stavekontrol.:-) I de svenske må de bare læse mit danske. 🙂

    På disse udenlandske fora´er er folk generelt meget positive over at man fra et andet land vil deltage i debatten. Så jeg syntes at vi her også skal være glade for alle der seriøst kommer med indlæg uanset sprogligt niveau.

    #162804
    AnonymForfatter

    Jeg tror nok at du tænker på UDLÆG. ?
    Dvs da du har misligeholdt lånet har Nordea så taget udlæg i lejligheden via fogedretten. ?
    De vil så først fjerne udlægget når du har betalt lånet tilbage. Et udlæg skal respektere eksisterende gæld men ved omprioritering eller tillægslån rykker udlægget op og derfor kan i ikke få omlagt lånet i boligen.

    Der løber også renter på forbrugslånet hele tiden. Garanteret med 12-15% eller mere p.a.

    Forslag: Du skal lave en aftale med Nordea om tilbagebetaling hvor du så kun betaler en fair rente. Maksimum 9-10% gerne mindre. Du må foreslå dem en aftale.

    Prøv at spørge Nordea om de ikke vil sanere hele jeres økonomi med boliglån, misligeholdt forbrugslån og det hele.

    Prøv at lave terminen om til hver måned istedet for hvert kvartal eller også lave en termins eller budget konto.

    Gå ned i din lokale Nordea bank og sprøg om ikke det var noget for dem at lave en lille udgave af “luksusfælden" for jer.

    Sig det skal være nemt, enkelt og overskueligt. Spørg Nordea om de ikke godt vil lave det bedst mulige oplæg til jer og spørg så herinde om det er godt nok.

    #162912
    BecoolForfatter

    Hi,

    Har du en email adresse, så kan jeg godt hjølpe dig igang med råd og vejledning og nogle værktøjer du kan bruge og nej det koster ikke noget.

    /becool

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.