Skift af realkreditinstitut

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • jbroszkaForfatter
    Indlæg
  • #91492
    jbroszkaForfatter

    Er der nogen som har erfaringer med skift af realkreditinstitut, eks. hvad er den reelle omkostning, hvis man skifter realkreditinstitut ifm omlægning fra rentetilpasningslån til fastforrentet 4%?
    Jeg har pt BRF, men er af princip uenig i deres bidragssats og gebyrpolitik, og overvejer et skift til et andet selskab, især nu da 4% fast jo er blevet særdeles attraktivt, så kunne det være at man skulle benytte lejligheden. Der er ikke tale om yderligere lån, blot en omlægning. Er der særlig ting, man skal have forbehold over, udover standard tinglysningsgebyr, stempelafgift, kurtage mm. Der skal eks ikke betales afgift igen til staten?

    #161318
    kaminskyForfatter

    Der er jo forskellige omkostninger til skift vel ca knap 10.000 kr. Noget er gået galt for BRF som før var billige på bidragssatsen. De vil have 0.85 hvor Nordea tilbyder 0,33% for helt samme type lån.

    #161322
    testForfatter

    10.000 lyder godt nok billigt. Der er også kurstab. Jeg vil snare sige 30.000 kr. n

    #161324
    ForbrugerenForfatter

    Det er dyrt. Du kan læse denne artikel fra i lørdags http://www.dinepenge.dk/bolig/artikel/stor-prisstigning-pa-omlaegge-lan

    #161348
    AnonymForfatter

    Prøv kontakte Danske Bank. Jeg har selv lige fået et tilbud fra dem på omlægning fra et 6% BRF-lån til et 4% hos RD og fik oplyst i en mail at de lige nu kører en kampagne, som betyder at de betaler omkostningerne ved at skifte fra en konkurrent til RD, dog bortset fra stempelomkostninger (i mit tilfælde 18oo kr.). Der var ikke krav om at man skal være helkunde.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.