sygedagpenge

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91483
    AnonymForfatter

    Hej, jeg har en lille kompliceret sition. Jeg har arbejdet i udlandet i en årrække og kom tilbage til mit fødeland (DK)for et par år siden med min Amerikanske hustru igennem 15år.
    Jeg fik en arbejdsskade i DK for et år siden og er stadigvæk på dagpenge imens jeg har ventet på et par operationer osv. Min kone integrerer og modtager ingen ydelser. Hun er kronisk syg og kommer aldrig i arbejde igen. Hun er udlært revisor. Jobcenter vil raskmelde mig snart og så er der kun starthjælp for mig at modtage ca 5000kr /mdr.
    Jeg kan egentlig ikke modtage starthjælp pga jeg skal være forsørger til min kone (integrationsloven) og for at min kone kan blive familiesammelført med mig skal jeg fremvise et brev fra kommunen, hver gang hun for hendes visum fornyet, hvori der står at jeg ikke har modtaget ydelser fra det offentlige.

    Jeg var nødt til at melde mig ud af Akassen fordi jeg ikke nåede at få optjent timer nok, og dermed ikke ville kunne stemple alligevel.

    Jeg har en god CV, men er nødt at revalidere efter 25år i det samme arbejde. Hvor finder jeg pengene til at leve for når jobcenter smider mig på porten? MHV Torben

    #161254
    AnonymForfatter

    Når man rejser til udlandet og lægger sin arbejdskraft og skat i et andet samfunds kasse, så kan man ikke automatisk forvente at kunne vende tilbage til danmark og få en masse velfærdsydelser, den dag man bliver syg.

    Der er ikke nogen let løsning på dit problem, for du har ganske enkelt ikke ret til ydelser i det danske samfund. Men med alle de penge du har tjent til lav skat i udlandet, så har du vel sparet en masse op, som du kan bruge af nu.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.