IDA Bank (lån og spar bank) Erfaringer?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91477
    AnonymForfatter

    Hej.

    Som så mange andre er jeg kunde i EIK bank, og ønsker nu at skifte bank. Igennem min fagforening kan jeg få en konto hos Lån og Spar bank https://www.lsb.dk/ida/
    Hvor de tilbyder 5% indlån på lønkontoen. Det lyder meget godt, men har bare læst en del dårligt om LSB på nettet.

    Vil derfor høre om der er nogen af jer der har erfaringer med LSB, eller evt. IDA bank?

    venlig hilsen
    Peter

    #161056
    ForbrugerenForfatter

    Nu kender jeg dem ikke selv. Men kigger du på http://www.pengeinstitutankenaevnet.dk/Da/Forside/Statistik.aspx, så ligger de hverken specielt godt eller dårligt. Hvis du ser på antallet af klager i forhold til deres størrelse, så ligger Danske Bank og Nordea godt. Roskilde Bank og Jyske Bank ligger dårligt i forhold til deres størrelse. Jeg ved godt, at Roskilde Bank er en RIP bank. Egentlig er det kun de største pengeinstitutter (eller dem med mange klager), man kan bruge statistikken til at udtale sig om, hvor gode eller dårlige de umiddelbare er. Jeg ved godt, at et institut kan få mange klager og vinde dem alle selv om det er lille. Selvom det umiddelbart ser godt ud for dem, at de vinder alle, vil jeg alligevel mene, at der nok er noget i vejen med deres forretning, når så mange klager, eventuelt i form af uklare forretningsbetingelser.

    #161074
    AnonymForfatter

    Det er ikke så godt som det lyder, det LSB tilbud, det er 5% af de første 50.000 på kontoen, der efter 0.25%.
    De kræver så vidt jeg husker også at du samler alle dine bankforretninger (private) hos dem.

    Og vi snakker så om den bank der indtil for 3 måneder siden holdt fast i at kalde deres opsparings konto for “højrente" selvom renten faldt til 0.000% (beløb under 100.000). Så min vurdering var at de 5% af 50.000 ikke er det værd, men det kommer selvfølgeligt an på netop hvad man skal bruge, hvor mange penge/gæld man har og hvad de kan tilbyde der.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.