Vil have de gamle vilkår tilbage(EIK)

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 48 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91471
    AnonymForfatter

    Renten burde være

    0,5 + 0,65 = 1,15 og

    0,5 + 1,35 = 1,85 (MAX RENTE)

    Mon ikke FS vil acceptere ovenstående vilkår ? 🙂

    #160986
    ForbrugerenForfatter

    Forget it. Det bliver ligesom med kunder fra Roskilde Bank og Fionia, dvs renter på 10+ %. Så har du et prioritetslån hos Eik Bank, kan det ikke gå hurtigt nok med at få det afviklet.

    #160990
    testForfatter

    nu har jeg det pludseligt meget bedre med at jeg gik i fastforrentet fra EIK bank for et lille halvt år siden

    #161024
    AnonymForfatter

    Mit indlån er større end mit udlån, så om renten så skulle blive 100 procent ville det ikke pårvirke min økonomi.

    Men er stadig max træt at hele forløbet. En af grundene til at jeg oprettede skandiabanken var den fleksibilitet boligprioriteten gav mig. Der var jo også omkostninger til staten i sin tid (tinglysning)og udlånet blev væsentlig større end nødvendigt netop pga. den fleksibilitet boligprioriteten gav mig.

    Jeg fik da udnyttet rentedifferencen mellem eksempelvis FIH indlån og EIK udlån for nogle år siden. Så pengene er tjent hjem igen.

    Det var bare en faktastisk deal med skandiabanken, som formentlig aldrig bliver mulig igen.

    Ved godt Skandiabanken næsten ingen penge tjente, men det jo netop deres koncept og jeg tror ikke de var gået konkurs pga. deres solide kundesegment. (man skulle have lidt på kistebunden for at kunne oprette en boligprioritet)

    Nå men det er historie.

    #161030
    ForbrugerenForfatter

    Det er nok de færreste med et prioritetslån, der opfylder de kriterier. Men selvfølgelig er der nogen der som dig gør.

    #161038
    AnonymForfatter

    Tror der flere end du regner med – ved selvfølgelige ikke hvad du regner med 🙂 – da oprindelige skandiabank kunder var nogle af de mest solide kunder i dette land.

    En af mine venner som havde/har en rimelig fornuftig økonomi kunne ikke oprette en boligprioritet.

    Men mange solide kunder – eksempelvis THSV – har nok flyttet deres konto fordi de uden problemer kunne opnå bedre vilkår i en anden bank efter tillægshævning på 400 % (fra 0,65 procent point til 2,6 procent point)

    RIP skandiabankkoncept. (Det tog ikke EIK BANK mange måneder at dræbe dit fremragende koncept)

    #161108
    thsvForfatter

    Vi har i alle 5 år vi har været boligprioritetskunder i Skandiabanken (og siden Eik) haft 6-cifret indestående på boligprioriteten, undtagen i 2007-8, hvor de renten på opsparingskonti var ekstremt høje, så udnyttede vi det i Trelleborg bank og siden FIH.

    Nu er vi glade kunder hos Nordea, selvom renten nu er 2,4%, så er det nok 0,7% lavere end sørøverbanken!

    Jeg tror at der er mange prioritetskunder med meget store opsparinger, da den typiske kunde nok er som os, der så lånet som et alternativ til Flekslånet (det lovede Skandiabanken jo at lånet kunne matche). Og typisk var det 2.gangskøbere med en fed friværdi fra første ejerbolig, og et beskedent lånebehov.

    #162108
    ArnieForfatter

    Ærger mig også over det tog mig så lang tid at få en ny boligpriortit istedet for at finde sig i den svinestreg Eik lavede med deres boligprioritets kunderne.

    Har nu udskiftet Boliprioritet i Eik bank på 3,1% med tilsvarende i Danske Bank til 2,3%
    Omkostninger ved flytning er tjent hjem på 9 mdr. og så klinger der 4000 kr ind om året i sparet rente 🙂
    Og så skal vi ikke længere løbe rundt for at hæve valuta i andre banke.

    #162110
    OBSForfatter

    Er DDB’s rente på Prioritet Plus godt nok kun 2,3%?? Jeg læser deres hjemmeside som om renten er indskudsbevisrenten + 2,3% i tillæg (som minimum, alt efter hvor i spændet man ligger).

    Har selv overvejet at skifte et af mine rentetilpasningslån (250kkr) ud med en prioritetskassekredit for at nedbringe renteudgifterne (har overskud på budgettet hver måned) men er i tvivl om hvilken bank jeg skal vælge. Har kigget på DDB, Nordea, Handelsbanken, Spar Nord m.fl.

    #162116
    ArnieForfatter

    Den er god nok. Men de vurderer jo deres kunder og deres rentespænd er stort.

    Du får også gratis visaDK, Master Card, American Express, gratis Netbank, og rimelige priser på aktiehandel, gratis depot til aktier.

    Pas dog på omkostninger ved skift – måske du kan få det handlet ned.

    #162118
    ForbrugerenForfatter

    Det er minimumsrenten nu. Men nogle af de heldige har den til 1,7 %, hvis den er mere end et par år gammel.

    #162120
    ArnieForfatter

    Hold da op er du den heldige 🙂

    …men det viser jo bare Eik’s håndtering af boligprioritets kunder er uden sidestykke.

    Andre – banker som Danske Bank har åbenbart holdt ord.
    Håber Eik DK får en bedre moderbank en den Færøske spekulantbank de har måttet leve med.

    #162122
    ForbrugerenForfatter

    Jeg er en af dem ja. Hvor mange der er ved jeg ikke. Som jeg husker pantebrevets ordlyd, så kan de ikke røre renten de første 10 år. Men nu er det også nogle år siden jeg læste det, så jeg kan huske galt.

    #162124
    grgForfatter

    Er også en af de “heldige" – 1,7% skal man ikke klage over 🙂

    Lånet blev udbetalt i jan. 2008.

    Til sammenligning optog jeg i feb. 2008 et tilsvarende lån (boligprioritet) hos Basisbank – renten var den samme som i Danske Bank.

    Nu lidt over 2½ år senere hedder renten i Danske Bank 1,7% mens den hedder 4,8% i Basisbank – ganske tankevækkende….

    Har stadigt basisbankkreditten – men trækker ikke på den 😉

    #162128
    thsvForfatter

    Danske Bank tilbød kun os en rente, der var dårligere end eik banks sats, så vi valgte Nordea istedet til 2,4%, det er trods alt over 5.000 kr årligt i renteforskel på 750.000 kr, som er vores nye maksimum.

    Nej, DBs minimumsats er vist 2,3%, men ikke alle tilbydes jo laveste procentssats.

    Ligesom på deres boliglån, hvor minimumsrenten er 5,0%, men har hørt flere historier om renter omkring de 8% hos DB. Og Nordea tilbyde 4,75% til alle deres kunder.

    Alle de nævnte rentesatser stiger dog med de 0,1% som renten lige er blevet reguleret.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 48 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.