Skift fra EIKbank til ?, når RKI-registreret – hvem vil mon have mig?

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Indlæg
  • #161068
    ForbrugerenForfatter

    Og det var lige netop filialerne, med beliggenhed der passede til køberbankerne, der blev solgt med de gode kunder. Hvor mange filialer er det lige, at Eik Bank Danmark har?

    #161070
    ForbrugerenForfatter

    Man kan også vende det om og spørge, hvorfor købe en internetbank med 100.000 kunder for xx mio, hvis yy.yyy af dem alligevel kommer af sig selv? Underforstået hvorfor skulle Nordea, Sydbank, Jyske Bank eller en af de andre større banker købe den?

    #161078
    J LarsenForfatter

    De kunne være en ny spiller på det Danske bank marked.
    Eller en bank der vil udvide sin fjernbank del, men det vil kræve, at konceptet ligner Eiks Banks, ellers flygter Eik Bank kunderne.
    Men det afhænger selvfølgelig af prisen.

    Tænk bare på hvor mange penge Bankerne bruger på reklame, for at lokke folk til.

    #161082
    ForbrugerenForfatter

    Teoretisk set ja, men hvem skulle det være? Konkurrencen er i forvejen forholdvis hård.

    Problemet er, at Eik Bank kunderne (her ser vi bort fra den dårlige del) ikke genererede nok penge til banken. Jeg ser kun en potentiel køber, nemlig Amagerbanken, som har brug for indlån. Men jeg vil tro, at de kunder som Amagerbanken ville være interesseret i, ville flygte med det samme, hvis Amagerbanken købte dem. Derfor tror jeg ikke, at der kommer nogle som redder Eik Bank kunderne fra finansiel stabilitet.

    #161084
    testForfatter

    hvad ligger der af tab og venter i den del der ikke er scandiabank? og nej jeg tror også det er slut og ude for EIK bank. Gad vide hvad det kommer til at betyde for regnestykkerne over vores underskud eller overskud på bankredninger som skatte ydere?

    #161086
    ForbrugerenForfatter

    Jeg tror stadigvæk at der er overskud for statskassen. Men det koster nok et par milliarder.

Viser 6 indlæg - 16 til 21 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.