Hvilken bank?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91466
    AnonymForfatter

    Af forskellige grunde ønsker jeg at skifte min nuværende mindre lokale bank til en billigere og mere stabil bank. Jeg foretrækker som udgangspunkt en større landsdækkende bank.
    Jeg har en rimelig friværdi som bruges som sikkerhed på en kredit der bruges til små investeringer, så den går op og ned. Desuden har jeg billån. Bruger netbank og foretrækker at få alt fra banken på eboks ol. Har altid overholdt mine aftaler og været økonomisk fornuftig, så der er stor interesse hos de banker jeg har spurgt pt. for at tiltrække mig som ny kunde.
    Dem jeg for nuværende har talt med og fået tilbud fra er Danske Bank, Nordea og Jyske bank.
    Umiddelbart er der ikke de vanvittig store prisforskelle på udlånsrenter og gebyrer, så andre parametre vægter også højt.

    Men hvad vil i vælge og ud fra hvilke kriterier ?

    #160884
    testForfatter

    jeg ville helt klart vælge den af de tre banker mit navn har flest konsonanter til fælles med. eller måske mener jeg bare at det spørgsmål er umuligt for andre at svare på ind dig selv. så køb en vokal

    #160888
    AnonymForfatter

    Har lært fra mit barndomshjem, at “hvis man ikke har noget fornuftigt at sige, skal man holde sin mund".
    Jeg kom trods alt med et fornuftigt spørgsmål, nemlig “Hvilke kriterier skal man vælge bank efter" – det burde forhåbentlig være muligt for de fleste herinde at svare på ?

    #160890
    AnonymForfatter

    Hej.
    Kan selvfølgelig kun tale ud fra min egen erfaring. Jeg har nu Danske Bank og har tidligere været i Ringkøbing Landbobanken og Jyske Bank.

    Her kan jeg kun tale positivt om Danske Bank, jeg har siden jeg blev kunde oplevet et højt serviceniveau, når jeg har spurgt efter noget har jeg altid fået et kompetent svar.

    Endvidere er der ikke mange gebyrer i Danske Bank hvis du er 24/7 kunde og betaler fakturaer via netbank/PBS. Så jeg finder banken rigtig billig til hverdagsbrug, og så er netbanken godt bygget op og meget overskuelig at bruge.

    -men i de “store" banker tror jeg ikke der er specielt meget forskel. Næsten alle har en eller anden form for gebyrfri hverdag hvad enten det er Danske Bank eller Nordea. Så hvis jeg havde næsten samme tilbud fra 2 eller flere banker ville jeg vælge den bank hvor der er den bedste kemi mellem mig og bankrådgiveren.

    #160892
    testForfatter

    “er der ikke mange gebyrer i Danske Bank" hvilke er der?

    #160894
    PrasmusForfatter

    Hvis prisen vitterlig er den samme, så er det ting som tilgængelighed (åbningstid, parkerings forhold), måden de modtager nye kommende kunder og ry nogle faktorer som jeg ville vægte.
    Jeg tror dog, at du vil finde forskelle i gebyr på værdipapirs depot og handel, det er i hvert fald på dette område jeg har fundet største forskelle mellem forskellige banker. Hvis du ikke invester i værdipapir eller gør det et andet sted end “din" bank, så har det naturligvis ingen betydning.

    På kort sigt kan man naturligvis se hvilken bankrådgiver man bedst spiller sammen med, men da man over tid af naturlige grunde nok skifter bankrådiver, så spiller det ikke den store rolle.

    #160896
    AnonymForfatter

    Som jeg sagde er der ikke ret mange, jeg er i det halve år jeg har været i banken kommet af med 98 kr. i gebyrer.

    48 kr. for 12 hævninger i andre end Danske Banks pengeautomater.

    50 kr. for 2 indbetalinger til andet pengeinstitut. (det skal siges at dette var fra en boligkøbekonto hvor beløbene var høje, fra lønkontoen betales der ikke for overførsler til andre banker).

    Så havde jeg ikke købt hus eller været for doven til at gå til Danske Banks pengeautomat var gebyrerne 0 kr.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.