Gebyrer på overførsler

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91458
    AnonymForfatter

    Hej.
    Da jeg i går aftes skulle sætte penge ind på min nemkonto fra min opsparing, oplevede jeg 26 kr. i gebyr. Det har jeg aldrig skulle give før. Er der nogen af jer der ved om det er noget nyt?
    Og om det i så fald også gælder den anden vej; fra nemkonto til opsparing. Så kan det da snart ikke betale sig, at gøre det på dén måde længere. Hvert fald ikke for mig.

    Jeg har Spar Nord bank.

    #160788
    PrasmusForfatter

    Spørg banken, umiddelbart ser det ud til at være en fejl eller måske et gebyr for noget helt andet – med mindre du har bedt om “Kontooverførsel med straks-advis" samt en “Kvittering", da disse koster 13kr stykket.

    Deres prisliste på nettet siger:

    Netbank
    Kontooverførsel uden advis Gebyrfri
    Kontooverførsel med vente-advis Gebyrfri
    Kontooverførsel med straks-advis 13 kr.
    Kvittering 13 kr.

    #182002
    AnonymForfatter

    jeg har fået en bank overførsel fra england hvad er grund til afsender skulle betale gebyr og vi skulle også betale gebyr

    #182004
    AnonymForfatter

    Afsender har valgt SHA-betaling !
    Her er en forklaring.

    Afsender vælger, hvordan omkostningerne ved en overførsel skal fordeles. Der er følgende muligheder:
    Afsender og modtager betaler hver sin del af omkostningerne (SHA-betaling), idet afsender betaler bankens omkostninger, mens modtager betaler de udenlandske omkostninger.
    Afsender betaler alle omkostninger (OUR-betaling), danske samt udenlandske.(Kun ved betalinger bestilt manuelt)
    Modtager betaler alle omkostninger (BEN-betaling), danske samt udenlandske.(Kun ved betalinger bestilt manuelt)

    #182026
    roliganForfatter

    BRFkredit Bank (hvor jeg har en højrentekonto) uden binding har den 23.05.12 sendt et brev ud at den fra den 01.09.2012 indfører 60 kr i årsgebyr for netbanken samt 1 kr i gebyr for overførsel til fremmed bankkonto via netbank og 1 kr per stk indbetalingskort via netbanken. Det er nye tider – jeg skifter min højrentekonto til en anden bank uden gebyrer.

    #182028
    JydenForfatter

    Hej roligan,
    Det kan du se der er andre der er enig med dig i i tråden “Gebyr" lidt længere nede.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.