Overførsel af stempel

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Mr.M.Forfatter
    Indlæg
  • #91457
    Mr.M.Forfatter

    Hejsa,

    Har lige haft en diskussion med en kammerat.

    Han er ved at overveje at gå fra et obligationslån til flex. Han har fået et tilbud fra banken, men her fremgår det ikke, at de 1,5% stempel bliver overført. Det er ikke muligt, siger banken, når man skifter fra fast til flex.

    Det mener jeg nu det er, men hvem har ret?

    Han ønsker at afdrage ret aggressivt på sit lån, så alt overskud ryger ind på lånet, for at få det ud af verdenen på 5 år. Har anbefalet et prioritetslån, da han så kan genbruge lånet – og i sommerferien kan han måske have et lidt lavere afdrag, så det ikke bliver alt for surt i 5 år.

    Kan stempel overføres fra obl.lån til en prioritet?

    #160780
    OBSForfatter

    Jeg vil også mene at det burde være muligt at overføre stempelafgiften fra kreditforeningslånet til prioritetslånet hvis kreditforeningslånet indfries.

    #160782
    Mr.M.Forfatter

    Og også fra fast til flex, ikke?

    #160784
    AnonymForfatter

    Stempelafgiften kan overføres fra det ene pantebrev til det andet og jeg kan ikke få øje på hvad der skulle gøre at du ikke kan gøre det i den situation du beskriver.

    Spørg evt. i en anden bank ellers direkte hos en kreditforening.

    Da jeg gjorde det for et par år siden var det fra et fastforrentet kreditforeningslån til et variabelt forrentet pantebrevslån i en bank. Eneste begrænsning var at lånebeløbet på det nye lån ikke kunne blive højere end restgælden på det gamle lån uden at skulle betale stempel af et eventuelt overskydende beløb.

    Læs lidt mere her
    http://www.boligassistancen.dk/stempelogrefusion.htm

    #160786
    AnonymForfatter

    ER du sikker på det er et realkredit lån din kammerat har efterspurgt i banken og ikke et banklån med pant i et ejerpantebrev??
    For den afdragsprofil du beskriver er ikke mulig med de realkreditlån jeg kender.
    Det er ikke muligt at overføre stempel fra et ejerpantebrev til et ejerpantebrev.
    Det er muligt at overføre fra et ejerpantebrev til at pantebrev, men det kan kun betale sig hvis det er af en betydelig størrelse. min 1-2 mio.

    I en normal konvertering fra Fast rente til Flex. f.eks F1, er det muligt at overføre stempel.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.