mulighed for boliglån?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91455
    AnonymForfatter

    Det er garanteret ikke realistisk.
    Men nu vil jeg høre alligevel..

    Min mand og jeg bor et rigtigt skidt sted, og har søgt anden lejebolig i over et år nu. Men det tætteste vi er på at få noget billigere og bedre er 3 år.

    – Vi er begge studerende(han arbejder dog ved siden af studiet). Jeg har studielån. Men det har han ikke.
    – Vi får udbetalt ca. 15.000 pr. mnd(excl mit studielån på 2500 udbetalt pr. mnd).
    – Vi har en samlet forbrugsgæld på 90.000 som vi afvikler 2000 på hver mnd pt
    – Vi har bil der er betalt ud. Den koster 1700 for os pr. mnd inkl. benzin, forsikring og vægtafgift
    – Udover bilen og banklånet har vi ingen andre udgifter udover de generelle faste, husleje(og forbrug) og så de generelle småting som telefon og forsikringer.
    – Vi har en opsparing(som vi har sparet sammen netop fordi vi vil flytte) på 40.000
    – Vi er færdiguddannet om hhv. 2 og 4 år.

    Grunden til at vi så “desperat" søger et bedre sted at bo er fordi at vi bliver forældre om 7 mnd.
    Vores indkomst stiger til ca. 22.000 pr. mnd udbetalt når vi bliver forældre(26.000 hvis jeg vælger højeste su lån også) Men vi får selvfølgelig også det ekstra udgifter med den lille.

    Det drejer sig om køb af billigt rækkehus, eller billig ejerlejlighed(som planen er at vi vil bo i i mindst 10 år).
    Så det drejer sig om et lån på 7-900.000.

    #160758
    AnonymForfatter

    Du har desværre nok ret MissB, det lyder ret umuligt.

    Jeres indkomst er alt for lav.
    Og SU lån tæller ikke med som en indkomst. Det er jo et lån.
    Derudover kommer udgifterne og æder en stor del.
    Det ser ikke ud til at der er særligt meget luft i jeres økonomi, og især i fremtiden ser det ud til at blive ret presset.

    Men hvis ønsket er meget stærkt, kan du gå i banken og snakke med dem.
    Det kan jo aldrig skade.

    #160760
    AnonymForfatter

    Ups…. MissS var det selvfølgelig. Ikke MissB.

    #160762
    MichaelForfatter

    Barnet vil uden tvivl lægge belaste økonomien yderligere uanset jeres indtægt stiger. Det springer dog voldsomt i øjnene, at I betaler renter på et dyrt forbrugslån og samtidigt sparer op til noget der minder om ingenting i renter. Få nedbragt forbrugslånet med de 40.000 med det samme og spar derved en masse penge umiddelbart.

    Men boligkøb er næppe realistisk med den lille indkomst.

    #160764
    AnonymForfatter

    grunden til at vi spare penge sammen i stedet for at smide dem ind på lånet er fordi vi SKAL flytte.
    på den ene eller anden måde. mit barn skal ikke opvokse i det her kvarter uanset hvad.
    om det så betyder vi må tage noget der er endnu dyrere end det vi sidder i nu so be it.

    det havde naturligvis bare været bedre hvis man havde mulighed for at købe en bolig, og sidde nogenlunde i det. fremfor at skulle leje noget til det hvide ud af øjnene, og i et dårligt kvarter.

    #160766
    AnonymForfatter

    Hvorfor fanden er du så blevet gravid, når i bor det sted ? Den samme forudsætning havde du vel før du blev gravid ?

    og ærlig talt, 0-5 år af barnets liv – kan det sgu sagtens vokse op i et råddent kvarter, så længe i opdrager det ordentligt..

    Og hvis det er så forfærdeligt, hvorfor kan i så holde ud at bo der ?

    Og en kæmpe gæld + minimalt rådighedsbeløb er nok heller ikke sjovt for barnet, når det ikke kan deltage i samme aktiviteter og have de samme ting som vennerne..

    #160768
    AnonymForfatter

    Barnet var ikke planlagt. Så det er vel svaret på dit spørgsmål.
    Jeg føler mig utryg ved at bo i det her kvarter, og kan bestemt ikke forestille mig at jeg vil blive mere tryg når jeg så også har et lille barn jeg skal passe på.
    Vi har aldrig brudt os om at bo her, og det var bestemt ikke første prioritet at flytte hertil. Men vi gjorde det for at komme længere op på listen til nogle bedre lejligheder, og så holde det ud indtil vi fik tilbudt noget bedre.

    Nu er vores rådighedsbeløb altså heller ikke SÅ forfærdeligt lavt som i får det til at lyde. Vi mangler nu altså ikke noget.
    Jeg skal nok sørger for at barnet ikke kommer til at mangle noget. Om det så betyder jeg selv må gå sulten i seng. Så ville jeg da hellere gøre det.

    Så gider du godt lide spare på fordommen overfor en du ikke kender.
    Du har nogle fakta omkring min økonomi. Du ved intet omkring mit bagland eller om min personlighed. Så de ting kan du slet ikke udtale dig om.

    #160770
    MichaelForfatter

    Fuldt forståeligt og jeg ville bestemt heller ikke bo i et dårligt område med mine børn. Ikke desto mindre er det fjollet at optage dyre forbrugslån og samtidigt spare op. Prøv evt. at få konverteret forbrugslånet til en kassekredit på samme beløb og indbetal så de 40.000 på kreditten – så kan I trække de 40.000 igen hvis nødvendigt. De sparede renter kan ved samme lejlighed ryge ind på selvsamme kredit.

    #160772
    Mr.M.Forfatter

    I skal regne med, at bankerne kræver 12.000 i rådighedsbeløb til 2 voksne og 1 barn.

    Så I har 3.000 til fasteudgifter inkl. bolig. Det er desværre ikke realistisk.

    Se at få betalt det lån ud, så kan i jo flytte inden barnet bliver et par år. Smid de 40.000 ind på lånet – og tag max. SU lån, for at få forbrugslånet af vejen.

    #160774
    Mr.M.Forfatter

    Ved ikke hvilken bank I har, men Danske 24/7 har jo kassekredit op til 50.000 for 7,66 %.
    Med jeres opsparede 40.000, så er forbrugsgælden da væk.

    #160776
    testForfatter

    hej missb. Det er et rigtigt godt tidspunkt at få børn på mens man læser. ikke planlagte børn er også fint, men husk at ungen er helt ligeglad med om barnevogne er rusten eller og tøjet er for kirkenskorshær. Børn tager IKKE skade af at “mangle noget" bare der er varme, trykhed og mad.

    i kommer ikke hurtigere i ejerbolig ved at spareop samtidig med at i har gæld. Der er den samlede formue formue der tæller. Væk med de finax lån, som michael skriver og lad være med at stifte nye. Ungen klare sig fint uden desegner tøj. Da jeg fik min den første var pegende også små og man behøver altså ikke købe nyt. lån byt og undvær. Så kan i stå på forbrugsræset med nr. 2,3 eller 4 🙂

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.