Boliglån i udenlandsk bank

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91444
    AnonymForfatter

    Hej forum,

    Vi står overfor at skulle tage lån til bolig i udenlandsk bank (spansk). Min hustru er spanier og jeg er dansk og vi bor i spanien. Vi har både konti i danmark og spanien og pt er vores lønkonto i dansk bank.

    Mit spørgsmål er nu: hvordan dokumenterer man overfor den udenlandsk bank at vi ikke har gæld i danmark?

    Vil banken i øvrigt forlange at se konto-oversigts history (transkationer) fra vores danske konti og i så fald, vil de interessere sig for både lønkonto, kredit (mastercard) og opsparingskonto? Og hvad vil de kigge efter. Jeg mener vil de gå ind og spørge til de enkelte poster (jeg har nogle transaktioner på mit mastercard som jeg opfatter som dybt private). I hvilket format skal de have kontooversigt – går ud fra at ægtheden skal dokumenteres på en eller anden måde?

    Håber nogen ligger inde med denne viden,

    Mvh.

    #160588
    AnonymForfatter

    Jeg bor i udlandet og har hus og bank der som jeg har i DK også.

    Den udenlandske bank skulle have alt fra SKAT Årsaopgørelser 2 år m.v. og det skulle oversættes (kgl. udnævnt translatør) og verificeres af pg. lands Ambassade konsulat i København

    #160590
    testForfatter

    en kontooversigt og en årsopgørelse fra skattevæsnet burde være løsningen. Hvis de vil ha dem legaliseret må de jo sige dig hvordan

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.