Nordea – Gebyrfri hverdag

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 34 i alt)
  • Indlæg
  • #160186
    ForbrugerenForfatter

    😉

    Bedre kan det vist ikke siges.

    #160188
    ForbrugerenForfatter

    Hvis du nu gider, at besvære dig til at læse betingelserne, så er det faktisk dem som er gældende. Den beregner de har lavet, er for at folk som dig, kan finde ud af om de måske kan blive fordels kunder.

    #160190
    AnonymForfatter

    For hede hule helvede, HalliHallo, du har da en utrolig evne til i enhver sammenhæng at blande tingene sammen og bringe nye emner i spil (ikke i positiv betydning). Nu taler du pludselig om Visa-kort. Et sådant kort udsteder Nordea udsteder IKKE. I denne tråd har diskussionen hele tiden drejet sig om Visa/Dankort, som er det kort Nordea og stort set alle andre danske banker udsteder. Dette kort er IKKE et kreditkort, men et debetkort. Visa kreditkort udstedes i Danmark kun af Ikano og Ekspres Bank. Du tror det garanteret ikke, det ville da være noget nyt, men gå selv ind og check det på på http://visa.dk/visakreditkort.htm. Denne blindgyde i tråden burde hermed stoppe (skulle man i det mindste tro).

    #160192
    thsvForfatter

    De 5 produkter opnås let af en boligejer:
    Netbank
    Visa/Dankort
    Prioritet udlån
    Grundkonto med kredit (personlig konto)
    Prioritet indlån (f.eks. fælles budgetkonto)

    Og har ydermere pensionsopsparing via firmaet i Nordea.

    #160206
    HalliHalloForfatter

    I må da meget, meget undskylde at jeg blander mig i debatten, og hvis jeg tager fejl skal jeg da være den første til at beklage det.

    I folkemunde betrages alle kort bare som kreditkort, og det gør de gør de også ude i den store verden. MasterCard og VisaCard er 2 konkurrende firmaer med stort ens produkter, hvor der kan afregnes på forskellige måder, som f.eks på prepaid- eller månedsbasis eller med en trækningsret. Alt dette er noget kortudstederen bestemmer.

    Hvad er det så for et “kreditkort", der tæller med i Nordeas foredelsprogram?

    Jeg ved godt at I er sure over at jeg har Eikbank og Amagerbanken, som mine primære banker, og at I alle elsker Danske Bank til op over skyerne, men lad dog være med at kommentere det i tide og utide. Gælder i “Test", som jeg har taget i ret mange fejl, og det er nok det han ikke kan komme over. Jeg ved godt at der nu venter en ny dumsmart bemærkning fra hans side.

    #160216
    AnonymForfatter

    Hallihalløj, du skriver: ….lad dog være med at kommentere det i tide og utide.

    Nu bliver det da rigtig morsomt – er det tilsigtet?
    Hvis ikke jeg tager fejl har du selv skrevet 591 indlæg på 1 år og 11 mdr., og meget få af disse har haft noget som helst andet formål end at genere andre, eller tillægge dem meninger de aldrig har givet udtryk for. Det kan da i allerhøjeste grad kaldes at kommentere i tide og utide.
    Hvorvidt du vil have den ene eller den anden bank, det bestemmer du da fuldstændigt selv. Hvis du synes det er godt for dig at bruge de 2 banker du nævner, så er det jo fint. Nu ved vi så det, og der er ingen grund til at fortælle det igen og igen.
    Og kunne du så ikke til gengæld acceptere at andre har den samme ret som du til at vælge den bank, de synes er bedst for dem lige nu, uden at de skal beskyldes for ligefrem at elske den. Det er der vel, måske med en enkelt undtagelse, næppe nogen der gør.

    #160224
    ForbrugerenForfatter

    Det er MasterCard. Men læg mærke til, at deres i deres betingelser for fordelsprogrammet står Dankort eller kreditkort, dvs. at kun en af dem tæller med, har du begge tæller de ikke med som to produkter kun som ET. Det kunne tænkes, at de har skrevet kreditkort, så de IKKE skal ændre deres betingelser, hvis de f.eks. vil tilbyde et andet kreditkort, som f.eks. Diners. Det betyder også, at du ikke behøver, at have et Dankort hos Nordea, for at komme i fordelsprogrammet.

    Jeg er på ingen som helst måde sur over, at du har Eikbank og Amagerbanken. Jeg er personligt ligeglad med hvad andre har af banker. Jeg bruger selv Danske Bank, fordi jeg i sin tid fik et meget godt tilbud og her dermed et produkt hos dem til en pris, som der er ingen som kan tilbyde i dag, heller ikke Danske Bank selv.

    #160228
    thsvForfatter

    Ligesom Eik bank ikke kan holde det af Skandiabanken lovede tillæg på 0,65% på deres boligprioritet, deres tillæg er idag det 4-dobbelte, nemlig 2,6%, hvor Nordea dog tilbyder blot 1,9% i tillæg, og gratis konvertering af prioriteten, så man kun betaler 1.400 kr, og faktisk får forhøjet trækningsretten til det oprindelige beløb fra 2005.
    Nordeas prioritet er i modsætning til Eik banks faktisk et stående lån, over 30 år.
    Skiftet til Nordea koster os faktisk ca. 220.000 kr i ekstra renter over 25 år i forhold til den oprindelige sats fra Skandiabanken, men sparer os for over 120.000 kr i forhold til den høje sats, som Eik bank er nået op på.
    Beløb beregnet over 25 år ved en slado på 700.000 kr.

    #160262
    HalliHalloForfatter

    Jeg tror jeg jeg har generet nogen herinde Hercules, så var jeg da nok blevet smidt ud forlængst.

    Det er sørme flot at du kan huske alle mine indlæg. Du har været med siden 2007 og har skrevet 7-8 indlæg eller hvor meget det nu var. Jeg så også godt hvordan du generede Bjarne i hans tråd. Det hører ingen steder hjemme, men jeg kun gætte mig til hvorfor du lige pludselig skriver herinde for at forsøge at fornærme folk.

    Til Forbrugeren:

    Prøv dog Nordeas fordelsberegner, den tæller altså kreditkort som et produkt eller tror du mig ikke? Indrøm dog at du har taget fejl, som jeg gerne indrømmer at et VISA måske alligevel ikke tæller med, hvilket jeg selvfølgelig var helt overbevist om.

    #160274
    ForbrugerenForfatter

    Prøv nu at læse de betingelser som jeg har linket til.

    http://www.nordea.dk/sitemod/upload/Root/main_dk/Fordelsprogram/FP_vilkaar_marts07.pdf

    Sakset fra deres betingelser

    .Fordel+kunde bliver man med*
    . en aktiv lønkonto
    . et engagement på mindst 250.000 kr
    . samt mindst 5 produkter.

    Produkter
    Følgende produkter/produktgrupper tæller med:
    – Netbank eller Telefonbank
    – Online investering
    – Visa/dankort eller MasterCard
    – Nordea Kredit lån eller Gældsplejeaftale
    – Boliglån
    – Nordea Prioritet – udlån m.fl. herunder Afdragskredit,
    Pensionskredit eller Medarbejderaktier
    – Billån eller bådlån
    – Forbrugslån eller privatlån
    – Grundkonto med kredit – herunder Betalingskonto med kredit eller
    Budgetkonto med kredit
    – Kapitalpension, ratepension eller livrente
    – Børne- eller børnebørnsopsparing (den, der opretter kontoen)
    Generelle vilkår for Fordelsprogrammet
    – Etableringskonto, uddannelses- eller boligopsparing
    – Pluskonto eller Gevinstopsparing
    – Nordea Prioritet – indlån
    – Tryg Familie eller Tryg Ung, Tryg Senior, Tryg Landbrug, Tryg
    Landbo
    – Risikoforsikring (bl.a. livsforsikring)
    – Formueaftale eller puljeordning
    – Nordea Invest beviser
    – Et produkt eller en produktgruppe kan kun tælle med én gang.

    Og jeg beder dig lægge specielt mærke til linie hvor Visa/dankort og MasterCard er nævnt. Kan du fortælle mig, hvad der står mellem de to ord? Prøv derefter at slå ordet op i en ordbog, så kan det være, at du forstår hvad der står. Læg OGSÅ mærke til linien “- Et produkt eller en produktgruppe kan kun tælle med én gang." Vi er flere, som gerne ser, at du holder op med, at komme med useriøse bemærkninger, indtil du har lært at læse.

    #160284
    AnonymForfatter

    Nu har du desværre ikke egen bolig, da hun skylder over 1/2 mill. væk, men det ved Nordea ikke noget om. Er vel også ligegyldigt, da hun jo har over ca. 350.000 sparet op i Nordea Liv, ligesom hun ikke står i RKI.

    Når jeg laver en beregning på bankens fordelsberegner, så tæller DANKORT og KREDITKORT med som 2 produkter, selvom der står noget andet i bestemmelserne. Der en lille blå cirkel ude til højre og den flytter ved tryk på både DANKORT og KREDITKORT, og tæller med i det samlede resultat.

    I det tilfælde her er det også ligegyldigt, da hun også har børnesopsparing og lån i banken.
    Nordea Liv
    DANKORT
    Børneopsparing
    Lån
    Netbank

    Jeg kan ikke forstå hvorfor I i den grad angriber HalliHallo. På mig virker det da helt rigtigt det han fundet frem til.

    Jeg takker for svar og vil slutte tråden!

    #160290
    AnonymForfatter

    Som jeg skrev, meget få af dine næsten 600 indlæg har haft noget som helst andet formål end at genere andre, eller tillægge dem meninger de aldrig har givet udtryk for. Du kan jo prøve selv at kigge dem igennem, hvis du kan holde det ud. Jeg skal gerne indrømme at jeg ikke har læst dem alle, men jeg er sikker på at du vil få mere end svært ved at finde over 5% af dine indlæg, som ikke i én eller anden grad kommer ind under de to nævnte kategorier.
    Jeg har i perioder fulgt mange af emnerne på Mybanker, og der er desværre en tendens til at du, sammen med et par andre Tordenskjolds soldater, tilsyneladende absolut må og skal skal kommentere på stort set alt hvad der rører sig. Derfor fortsætter mange af trådene i én uendelighed, uden at nogen bliver klogere af det.
    Det er trist for forummet at det er blevet sådan, men sådan bliver det åbenbart uden moderator.

    #160308
    HalliHalloForfatter

    Det er velnok krasse og indignerende bemærkninger du læggger for dag, men jeg ved godt at du har Mybankers fulde velsignelse.

    Nu har du, test og Hercules forsøgt at øgelægge den tråd til umiskendelighed. I er alle fortalere for Danske Bank, så det siger selvfølgelig alt.

    Apropos kreditkort eller ej, så vil jeg undersøge det en af dagene, så der ikke skal opstå samme uklarhed, som når det gælder Danske Banks 24/7-produkt.

    #160314
    ForbrugerenForfatter

    Nu er det altså dig der har forsøgt, at ødelægge tråden, ved at undlade at forholde dig til Nordeas juridiske betingelser, som de selv har lagt på hjemmesiden. Men for at bruge din logik, så er det dig som har ødelagt tråden, fordi du er fortaler for Amagerbanken og Eik bank.

    #160330
    testForfatter

    medgivet hercules jeg kommenterer for meget på ting der ikke har med emnet at gøre, men kan kan jo nærmest blive afhængig at det grin det giver at læses halihalos indlæg. hvor jeg nu igen f.eks. er blevet danske bank fortaler.

    Fakta er et jeg synes det er sjovt. 🙂

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 34 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.