Nordea – Gebyrfri hverdag

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 34 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91413
    AnonymForfatter

    En bekendt af mig er kunde i Nordea, men hun siger at hun betaler for at overføre penge til f.eks. mig via hendes netbank.

    Da jeg har hørt noget om “gebyrfri hverdag" vil jeg gerne høre hvordan man oprettes til dette produkt? Via netbank eller personlig henvendelse?

    VisaDankortet bliver vel så også gratis, så vidt jeg kan se af bankens prisliste.

    Er der andre fordele ved at tilmelde sig og er der overhovdet ulemper ved produktet?

    #160102
    thsvForfatter

    Er lige blevet kunde hos Nordea, og har tilmeldt mig bl.a. Gerbyrfri hverdag.
    Som fordel+kunde er det gratis, eneste ulempe som jeg ser det er de elektroniske kontoudtog. Ellers er kontooverførsler, Visa-kortet og kontanthævning gratis.

    #160110
    AnonymForfatter

    Hun kan tilmelde sig Gratis hverdag via netbanken. Tilmeldingen findes under “Min netbank" >> “Gratis hverdag"

    Ulempen – hvis man synes det er en ulempe – er at alle betalingsoversigter, kontoudskrifter m.v. biver sendt til hende via netbanken i stedet for på papir.

    Fordelene er så at der ikke betales gebyr for netbanken, Visa/dankort, overførsler via netbank og betaling af girokort.

    #160126
    AnonymForfatter

    Jeg har gebyrfri hverdag i Nordea og synes det er dejligt at få betalingsoversigter m.m. via netbank. Posten i mit område er meget ustabil – så her er der ikke noget, der havner forkert.

    #160132
    AnonymForfatter

    Tak for svar!

    Tillægsspørgsmål: Sparer man så også det årlige gebyr på mellem 25-100 kr. for at bruge Nebanken? Jeg læser nemlig deres prisliste og betingelser.

    Hvad angår E-Boks: Mange vil jo nok se det at få deres udtog og PBS-udtog elektronisk som en fordel, da man jo så bare efter behov altid kan udskrive disse fra E-boks selv. Jeg kan da ikke se nogen ulemper her.

    #160134
    AnonymForfatter

    Ja, gebyret for at have netbanken forsvinder også.

    Personligt ser jeg det også som en fordel at få kontoudskrifter mv. elektronisk, men nogle folk foretrækker stadigvæk at få en papirudskrift.

    Det skal lige tilføjes at Nordea ikke benytter E-boks, men i stedet deres eget system i netbanken. Du kan dog stadig hente kontoudskrifter og betalingsoversigter ned som pdf-filer.

    #160136
    AnonymForfatter

    Hej

    Kontoudtog og PBS-udskrifter får man ikke fra E-boks. Dem henter man selv fra diverse links i netbank – og som du skriver, man kan selv printe dem ud.

    I E-boks får man f.eks. forsikringspapirer, ejendomsskattebillet, pensionsoplysninger og ATP-oplysninger og meget, meget mere. Det skal blot præciseres, at man selv bestemmer, hvem man vil have dokumenter fra – man tilmelder sig.

    Jeg er meget tilfreds med ordningen og kan ikke se ulemperne.

    #160148
    AnonymForfatter

    Jeg har prøvet at finde ud om hun kan blive Fordel Plus Kunde, hvor man skal have engagement på min. 250.000 kr. og mindt 5 produkter:

    Hun har Netbank, VISA/DAN-kort og konto i Nordea Liv og Pension med et indestående på 350.000 kr.

    Tæller Dankortet som 1 produkt og Visa-kortet også som 1 produkt? (der står på deres hjemmeside at kreditkort tæller med, men ved ikke om Visa-kortet betragtes som et kreditkort).

    Hvis det gør har hun så 4 produkter og kan vel så blot oprette en opsparingskonto eller købe en aktie til 100 kr., måske i Nordea eller hvad?

    Eller er der noget jeg ikke har taget højde for?

    #160152
    AnonymForfatter

    Overvejede at skifte til Nordea, da jeg er utilfreds med seriøsiteten fra min bankrådgiver af. Ikke at jeg har haft brug for hende ret ofte, men når jeg har søgt et tilbud fra banken, har svaret været kort og mangelfuldt. Eks. foreslog hun et billån til 13-14% ÅOP.

    Men Nordea Fordel Plus kræver jo sindssygt meget, for mig er det i hvert fald ikke aktuelt. Kræver både hus, bil samt en masse andet. Så det er nok nærmere for de mest veletablerede familier og ikke dem der prøver at holde servicne på et minimum

    #160158
    AnonymForfatter

    Visa/Dankort er kun 1 produkt.

    Hun kunne oprette:

    online investering (1 produkt) eller

    grundkonto m. kredit (kreditten behøver man ikke bruge) eller

    gevinstopsparing eller

    børneopspring (hvis hun har børn).

    Og når man fylder 65 år skal man kun have 1 produkt, men lån/opsparingsbeløbet gælder stadig.

    #160172
    HalliHalloForfatter

    Jeg tror nu nok at Visa- og Dankortet tæller som 2 produktenheder. “VISA" er da helt klart et kreditkort.

    Jeg tager forbehold for at mit svar kan være forkert, da jeg ikke er kunde i Nordea Bank. Der er nok andre der ved bedre end jeg på det område.

    #160174
    ForbrugerenForfatter

    Det er et kort du har, så jeg er næsten sikker på, at det kun tæller med en gang.

    Noget helt andet er, at Visa er ikke et kreditkort, det er et internationalt hævekort. Her skelner jeg meget skarpt, idet MasterCard (og for den sags skyld søsterkortet EuroCard), Diners mfl. er kreditkort. Forskellen er, at på Visa hæves pengene på dit kort med det samme lige som for Dankortet. For de andre kort, der går der typisk 10-40 dage før beløbet hæves på din konto. Det er derfor de hedder kreditkort, du køber nemlig på kredit. Det gør du ikke med Visa.

    #160176
    ForbrugerenForfatter

    Og nu har jeg rent faktisk tjekket Nordeas hjemmeside og ja det tæller kun med som et produkt. http://www.nordea.dk/Privat/Kundefordele/Fordelsprogrammet/Produkter+der+tæller+med/25727.html

    Og her kan du læse de helt præcise krav http://www.nordea.dk/sitemod/upload/Root/main_dk/Fordelsprogram/FP_vilkaar_marts07.pdf

    #160182
    HalliHalloForfatter

    Forbrugeren, VISA-kortet er et kreditkort og tæller med i Nordeas Fordelsprogram. Er godt klar over at bankerne ikke giver megen kredit på kortet, men det skyldes at man har kædet det sammen med Dan-Kortet. Der findes enkelte financieringsselskaber, der tilbyder et rent VISA-Kort med op til 50 dages kredit, som gælder for MasterKortet.

    Prøv venligst deres “fordelsberegner":

    http://www.nordea.dk/Privat/Bliv+kunde/36342.html?module=module03&page=page00

    På side står udtrykkeligt Dankort og kreditkort hver for sig.

    Jeg har prøvet ikke at trykke på kreditkortet, og så blev jeg ikke Fordel+.

    Jeg gider ikke ringe og få det bekræftet, men måske en anden herinde ved lidt om det.

    #160184
    testForfatter

    jeg vil leve jeg vil dø på min lysegrønne ø.

    det er da helt enorme ressourcer du ligger i det bank valg selv om du tydeligt vist ikke vil skifte væk fra Amagerbanken og EIK bank.

    jeg siger bare halihalo.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 34 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.