Sikker bank

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91405
    AnonymForfatter
    #160010
    AnonymForfatter

    Er der nogen som har erfaring med FIH erhvervsbank, jeg ser de giver den højeste indlånsrente, og er der også bankgaranti der?

    #160012
    ForbrugerenForfatter

    Banken er vistnok i øjeblikket den af de danske banker, som er i allerstørste vanskeligheder. Det er et ubetinget krav fra Finansiel Stabilitet, at den nuværende ejer (den islnadske stat) skal have solgt banken inden den 30/9. Er dette ikke sket overtager Finansiel Stabilitet banken. Men bankgarantien gælder selvfølgelig stadigvæk (i hvert fald frem til 30/9, hvad der sker derefter ved jeg ikke).

    #160016
    PrasmusForfatter

    Ja, det skriver de i hvert fald på http://www.fih.dk/privat/faq/konti_garanti.jsp

    Hvis det ikke er hele 3 år du vil binde pengene i, er der andre netbanker der giver marginalt bedre renter og uden at der skal indskydes 50.000kr, f.eks. BRF Bank ved 6 måneder (eller uden binding).

    Vær opmærksom på, at FIH er ved at blive solgt og flere medier spår at bankens værdi falder voldsomt, læs f.eks. http://www.business.dk/finans/fih-vaerdiloes-om-22-dage.

    Om der er hold i det skal jeg på ingen måde gøre mig klog på, men det får næppe den store indflydelse på aftaler der er indgået, med mindre aftalen indenholder en mulighed for at banken kan opsige indlåns aftalen før tid.

    #160026
    RedaktionenForfatter

    Normalt blander jeg mig ikke i debatten, som I kan se af det antal gange jeg har kommenteret, men når det er fakta, som debatteres føler jeg det er vigtigt at præcicere.

    FIH er som dansk bank omfattet af indskydergarantifondens dækning på 100.000 Euro = 745.000 DKK, gældende fra den 1. oktober 2010 og indtil denne dato er FIH medlem af den ubetingede statsgaranti gennem det frivillige beredskab.

    Såfremt du sætter op til 745.000 kroner ind i hvilken som helst dansk bank, (gælder også FIH) er du således sikret mod at tabe pengene. Husk at renterne medregnes i de 745.000 DKK.

    Hvis noget går galt sikrer fínansiel stabilitet, at dine penge op til 745.000 er sikret, og du får dem udbetalt som aftalt.

    Håber at dette skabte lidt ro og opklaring.

    Med venlig hilsen
    Mybanker.dk

    John Norden

    #160042
    AnonymForfatter

    FIH er en ganske udemærket opsparingsbank for private.

    Nem at oprette og anvende – 100% netbank.

    Som John Norden skriver er FIH omfattet af indskydergarantiordningen – og dit indlån er dermed sikret op til hvad der svarer til 100.000 euro.

    At banken måske er på vej til at blive solgt til ATP/PFA eller øvrige rokker ikke ved at dine penge er sikret jf. ovenstående.

    #160050
    AnonymForfatter

    Kan man godt oprette en opsigelseskonto i FIH på f.eks 36 måneder uden sætte penge ind i første omgang? Jeg mener at man har den klar, hvis man kommer til lidt penge?

    Hvad sker der med renterne, der vel tilskrives hvert år ved årsskiftet? Bliver de evt. stående på kontoen til den forholdsvis gode rente, hvorefter man kan hæve dem løbende som man ønsker. Eller gælder andre vilkår end for andre konti med opsigelsesvarsel?

    #160054
    AnonymForfatter

    Opretter du en konto i FIH skal du indenfor få dage indsætte penge, dvs du kan ikke have en tom konto stående.

    #160072
    AnonymForfatter

    På fih.dk kan du finde bankens betingelser hvori det tydeligt fremgår hvordan og hvornår renterne tilskrives m.v.

    #160080
    AnonymForfatter

    Jeg har skam studeret deres hjemmeside, men på side 4 nederst står der under renter:

    http://www.fih.dk/Images/D-12_AB_tcm2-9873.pdf

    “Renterne vil blive tilskrevet kundens PRO Plus aftaleindlån og kan udbetales ved henvelselse til FIH Netbank PRO".

    Er for mig lidt uklart formuleret, men jeg går ud fra at man så kan få renterne udbetalt til hver en tid under aftalelånets løbetid eller hvordan tolker andre dette? Enten som et engangsbeløb eller i små portioner.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.