Ny bank

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91403
    AnonymForfatter

    Hvilken bank er god når man KUN skal ha`en lønkonto, netbank og dankort?
    Jeg er træt af min banks arrogance overfor mig,jeg er hverken rig eller
    formuende; er bare tvunget til at ha`en bank for at få mine penge.
    Jeg vil ikke være kunde i de såkaldt “3 store"
    Jeg bor i Storkbh.
    På forhånd tak 😉
    Venlig hilsen Anit01

    #159952
    ForbrugerenForfatter

    Hvis du bare skal have de tre produkter og ikke har de store penge, så er det vigtigste, at finde en bank med så få gebyrer som overhoved muligt. Og her drejer det sig om de gebyrer som er relevante for dig. Hvis du f.eks. aldrig hæver penge i en fremmed pengeautomat betyder det gebyr intet for dig, men hvis du jævnligt hæver penge i en fremmed pengeautomat, gælder det om, at finde en bank, hvor det er gratis eller mindst mulig. tilsvarende gælder for andre ydelser du bruger hos banken. Når du har fundet ud af, hvilke ydelser du faktisk bruger hos banken, er det bare, at gå i gang med de enkelte bankers hjemmeside, hvor du kan se deres gebyrer. I alle de sammenligninger, man normalt kan finde fokuseres der entydigt på renten. Det tætteste du kan komme på en sammenlignings side er http://www.pengepriser.dk/frontpage.html, hvor de har lavet nogle modelfamilier/-singler. Hvis man ikke rigtigt ligner nogle af disse, hvilket flertallet ikke gør, så kan man ikke bruger den til andet end et fingerpeg i retning af, hvilken bank, der måske er bedst for en selv.

    Jeg ved godt, at du allerede på forhånd, af sikkert ideologiske årsager, allerede har fravalgt storbankerne, men i næsten alle segmenterne kommer Danske Bank ud som en af de billigste banker og i nogle af segmenter kommer hhv. Nordea og Jyske Bank ud som nogle af de billigste. Billigste bank af alle er Lægernes Pensionsbank, men da du ikke er formuende er du næppe læge eller bosiddende sammen med en, så kan du ikke bruge den.

    #159958
    AnonymForfatter

    Med din beskrivelse af din økonomi er Dansk Bank 24/7 koncept oplagt, men du ønsker jo ikke en af de 3 store, som dog altid kommer billigst ud i mange forskellige sammenligninger. Så jeg synes du skal vælge en dyrere lille lokal bank – der er jo masser af sparekasser i Kbh. eller du kan prøve Amagerbanken:-) de er garanteret helt vilde efter at få nye kunder!

    #159966
    thsvForfatter

    Prøv Arbejdernes Landsbank eller Eik bank.

    Vi er selv på vej til Nordea, som lyder fint, når man er blevet fordel+kunde.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.