Penge under madrassen

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Indlæg
  • #159780
    testForfatter

    det bliver jo morsommere og morsommere. at man kan dømmes ved en instandes og frikendes ved den næste og dømmes ved en og dømmes ved den næste er noget helt normalt der netop viser at vores domstols system virker. ikke det modsatte. At det at man kan dømmes for senere at blive frikendt skulle gøre de farligt at gå med lidt kontanter på sig er direkte latterligt og vidner om en, ja måske, behandlingskrævende paranoia.

    #159784
    AnonymForfatter

    Det kunne se ud til at jeg har fejlbedømt Hr Test.
    Det lader til at han er både finansgeni, psykiater og advokat.
    Hatten af for denne kapacitet.

    #159788
    ahkForfatter

    Ikke mindre væsentligt vil det være at spørge: hvordan forholder forsikringsselskabet sig til det (i fald pengene bliver stjålet)? Måske er denne mere eller mindre hypotetiske tråd endda et yderligere belastede forhold i så henseende.

    I øvrigt er jeg helt enig i de perspektiver som er fremsat på Danmarks anti-liberale, overvågende, formynderiske, de facto kommunistiske status. Den triste realitet er imidlertid at kriminalitet findes, hvorfor det er ønskværdigt at samfundet bekæmper dette uvæsen med de midler det har til rådighed. Selvom også jeg kunne ønske mig et friere samfund, er der trods alt en vis rimelighed i samfundets overvågning af pengestrømme og den følgende nødvendighed for borgerne af at følge også uskrevne regler. Kort: sæt pengene i banken eller invester dem.

    #159846
    kodenForfatter

    jeg flytter rundt på en del 100.000 kr ind imellem… hæver i kontanter og sætter ind igen..
    har aldrig været tjekket af skat…

    Største problem er at banken er mistroisk når man skal hæve dem og tit har de ikke så mange liggende…

    #159848
    AnonymForfatter

    Hehe man kunne fristes til at nævne ordret paranoia såfremt man er bange for at skulle redegøre for 100.000,- ærlige kroner, når man nu kan læse at Skat har problemer med at holde styr på 1000.000.000.000,- der er overført til visse udlande.:-)

    Men kontanter er noget risikofyldt noget at have men det er digitale penge sådant set også. Så måske bedre ikke at have nogen overhovedet. Ahhh mon.

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.