Aktienøgletal

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87188
    AnonymForfatter

    Er der evt. nogen der ved, hvor man kan læse nøgletal for udenlandske aktier?
    Som f.eks P/E-værdien og Indre værdi i forhold til børskursen?
    Jeg regner dog ikke med at der er nogen der ved sådan noget herinde, men jeg prøver alligevel.
    På forhånd tak .

    #106568
    AnonymForfatter

    Det er ikke meget tillid du viser til os og alligevel håber du på at vi gider svare! Mon ikke du skulle overlade dit problem til din fondshandler.
    Det er nemlig ikke nogen simpel opgave. Og det kommer osse an på hvor ‘udlandet’ ligger. ‘Earning’ og egenkapital fremgår af de enkelte selskabers sidste regnskab som ofte er tilgængelig på firmaets hjemmeside. At finde alle disse tal (inkl. dem der ikke offentliggøres) kræver et stort kendskab og først og fremmest et stort arbejde, som du *ikke* skal forvente gratis.
    I nogen tilfælde kan du dog finde det mere grydeklart på hjemmesiden for den/de børser hvor papiret handles. Brug google til at finde børsen (Engelsk: Stock Exchange). For eksempel IBM handles fx på New York-børsen og på http://quotes/nasdaq.com angives kursen i øjeblikket til 81,41 hvilket giver (siger de) en P/E på 16,58

    #106570
    AnonymForfatter

    Det vil jeg så prøve at gøre, det var nu især tyske aktier jeg var interesseret i, men så må jeg finde den tyske fondsbørs hjemmeside på Google eller måske ved at slå op under Deutsche Bank, hvor der måske er et link til Fondsbørsen.

    Jeg var bare interesseret i at se forskellen mellem de meget høje nøgletal, og så f.eks tyske eller for den sags skyld franske eller bare andre.

    Men ligefrem at skulle betale for noget som bør fremgå af et hvert
    lands børsliste er jeg ikke interesseret, så hellere investere i puljer, det bliver så nok ikke dyrere, da omkostningerne ved at handle udenlandske aktier i forvejen er ret høje.
    Selvfølgelig er jeg godt klar over at man blot kan oprette en konto i en bank i det land man vil investere i, og så bliver det jo lige pludselig indenlandske omkostninger på samme niveau som i Danmark, hvis ikke lavere på grund af større konkurrence.

    Nå, men nok om det, og jeg takker for svaret

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.