Drop af kurssikring

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91380
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg er ved at omlægge mit realkreditlån og har kurssikret (ved 99) for et stykke tid siden. Nu har jeg så fået
    et bedre tilbud fra en andet realkreditforening og spørgsmålet er så hvordan jeg slipper ud af sikringen
    og forbliver gode venner med min bank.

    Er det en normal ting at droppe en kurssikring og hvad koster det?

    Er det bare kursforskellen gange hovedstolen, dvs. ( 99.5 – 99 ) x 1.600.000 = 8.000 i mit tilfælde?

    På forhånd tak.

    mvh
    Povl R.

    #159608
    testForfatter

    var det mon ikke en ide at tale med din bank hvis du gerne vil være gode venner med dem? en kursikring og den tilhørende låne aftale kan man så vidt jeg ved ikke bare sådan komme ud af og hvis man kan er det nok en lånesag plus plus det koster.

    du har fået et bedre tilbud? så meget bedre at det kan betale sig at ligge om igen?

    #159626
    AnonymForfatter

    Hej igen,

    Jeg ville jo lige høre med Jer før jeg kontaktede banken. Jeg har brugt lang tid på at få detaljerne om dette lån på plads med banken og gætter på de bliver lidt bitre, hvis jeg ringer og spørger hvordan jeg løber fra aftalen (kurssikringen). Jeg har ikke underskrevet låneaftalen, så jeg mener ikke jeg hænger på lånet, men det er jo også det jeg spørger om herinde:

    Kan man droppe en kurssikringsaftale og hvad koster det?

    En anden kreditforeningen har vurderet mit hus højere og jeg kan dermed låne mere hos dem. Derfor vil jeg det istedet.

    #159642
    ForbrugerenForfatter

    Da du har indgået en kurssikringsaftale, så koster det noget at komme ud af den. Hvad det koster er der ingen andre end banken, der kan svare på, da prisen blandt andet afhænger af hvad kursen på obligationerne er lige her og nu, samt på hvad den option banken har købt koster. Så der er ingen anden udvej end, at gå i banken og tage en snak med dem.

    #159652
    thsvForfatter

    Nej, kurssikringsaftalen er det samme som et nyt lån, da der er købt obligationer af kreditforeningen. Går udfra, at du har underskrevet aftalen (evt. digitalt), da den ellers ikke er juridisk gældende

    Forelæg den højere vurdering i din egen bank, og hør hvad de har at sige, måske de vil matche vurderingen, så de kan beholde dig som glad kunde. 🙂

    Det er umuligt at vejlede dig, uden at vide præcist hvad du har aftalt og underskrevet i din egen bank.

    Så start med at henvende dig i din nuværende bank, og hør om dine muligheder.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.