Hvilke kort skal spilles?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91367
    AnonymForfatter

    Hej alle sammen

    Har brug for bekræftelse eller måske endnu bedre, gode råd og tips til forhandling.

    Sagen er den at jeg har et boliglån i Danske Bank som udgør 447.000.
    Har altid overholdt afdragene og der har aldrig været slinger i valsen.
    Da finanskrisen trådte ind gik der ikke lang tid før jeg “opdaget" at Danske Bank havde hævet renten fra 5,00% til 7,165% hvilket jeg på daværende tidspunkt havde en dialog med min bankrådgiver om.
    Jeg “købte" hele historien om at “åhh vi har det meget hårdt og det er faktisk stadig en billig rente" – forstået på den måde, at jeg kan jo godt forstå at det er kunderne der bøder når bankerne har dummet sig eller markedet er tungt. Sådan er det.

    Men men men….nu har jeg haft denne rente i et godt stykke tid samtidig med 3x rentenedsættelser af diskontoen.
    Nu mener jeg at nok må være nok, og jeg ønsker at få min rente tilbage på max. 5,00%.

    Er der nogle ting jeg skal gennemgå andet end historisk belæring om at jeg aldrig har misset afdrag, bedt om betalingsfri eller på andet måde misvilligeholdt mine engagementer i banken.
    Ellers er der jo naturligvis trussler om bål og brand(skifte bank hvis de ikke ønsker at gå med til det).

    Jeg mener bare at have set mange indlæg her som beskriver lån der kan optages i Nordea og selvsamme Danske Bank til betydelig mindre i rente.

    Summa sumarum – Er der andre ting jeg kan slå på? andet end:
    Historik
    Oprindelig aftale var 5,00%
    De tilbyder selv nye kunder denne rente
    Andre banker tilbyder denne rente

    På forhånd tak

    #159384
    NultopskatForfatter

    Du står meget bedre hvis du først går ned til en af “konkulegaerne" og får et tilsvarende lånetilbud, du behøver ikke nødvendigvis nævne at du har et sådan tilbud, men din selvtillid vil være afgørende for udfaldet..
    Hvis ikke må du jo bare benytte det alternative tilbud, men gør først op med dig selv om du vil bryde med Danske bank.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.