Amagerbanken, T-ret

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Indlæg
  • #159504
    AnonymForfatter

    Der er tale om et røverkøb, men ikke i ordets normale forstand.

    Amagerbanken er røveren, og aktiekøberen er den der bliver røvrendt. Amagerbankens aktier er fuldkommen værdiløse, uanset om Amagerbanken overlever denne her runde eller ej. Amagerbanken har udskudt massive nedskrivninger på dårlige kunder og det bliver ikke ved med at gå. På et tidspunkt skal tabet tages og så er egenkapitalen væk.

    #159588
    Michael01Forfatter

    Det er sidste dag idag, at T retterne handles, vidst aldrig set før, at handlen stoppes 3 bankdage før aktieudstedelsen stopper, men det er pga at banken ikke har nogen garantistiller for udvidelsen af aktier, vidst også meget, meget sjældent set.

    #159590
    Michael01Forfatter

    Nu handles de iøvrigt til 6 øre stykket dvs de er faldet med 80% idag, burde handles til 200 øre

    #159592
    AnonymForfatter

    Det lyder helt vildt.

    Det ser næsten ud som om at det så ikke bliver til noget,
    eller er det mig der læser det forkert?

    #159624
    ForbrugerenForfatter

    Eller også bliver det lige netop til noget pga. af det. Der var et eksempel i dagens avis, hvor det var nævnt, at købte med 333.000 tegningsretter, så kostede det 20.000. Udnyttede man dem alle kunne man købe aktier og skulle betale 1.000.000, dvs. ialt 1.020.000 inkl. t-ret, med den kurs der er, så kunne man sælge dem for 2.000.000, dvs. en fortjeneste på ca. 1 mio. Jeg ved godt, at det er en forudsæt, at nogle rente faktisk ville købe ens 333.000 aktier, men der spekuleres i, at mange investorer har gjort dette, nødvendigvis ikke med dette antal måske et mindre antal, men stadigvæk en betydelig gevinst. Der blev nævnt, at risikoen var at aktien faldt til under 3 kr. inden man fik solgt.

    #159630
    HalliHalloForfatter

    Jeg tror efterhånden desværre også at AmBk er død og færdig.

    Havde sådan troet på, men nu trækker den fmt. mig med ned i sølet, når den går konkurs.

    Herefter må jeg gå den tunge gang til fogedretten for at erklære mig insolvent, da jeg har satset hele opsparingen og mere til på banken.

    Skulle alligevel have lyttet efter dig Mikael og ikke mindst din gode ven “Generalen", som altid har advaret mod at investere i banken. Så hatten af for jer – I er 2 eventyrlige dygtige mennesker med meget stor økonomisk indsigt om bankers forhold og regnskaber.

    Havde jeg da bare fulgt jeres gode råd – men nu er det for sent…..

    #159648
    ForbrugerenForfatter

    Det er ikke sikkert, at det går så galt http://www.business.dk/boersnyt/amagerbanken-banker-i-vejret

    #159678
    testForfatter

    problemet er jo måske hvad kurs de er købt til de aktier. den oprindelige investering er tab uanset om banken klare de umiddelbare problemer.

    #159682
    Michael01Forfatter

    Iflg flere medier, så er Amagerbanken reddet og bliver den helt store attrakktive aktie i fremtiden med flotte stigninger, gem grav øllene væk

    #159684
    Michael01Forfatter

    Det var til “hollo halli", citat funktionen virker ikke

    #159698
    AnonymForfatter

    Kære Halli Hallo

    Håber at det flasker sig for dig – jeg blev da helt ked af det på dine vegne. Så nu vil jeg sende Amagerbanken mange lykketanker på dine vegne, så du forhåbentlig slipper med skrækken.

    Mange varme tanker
    Nuser

    #159700
    testForfatter

    er det her skjult kamera?

    #159764
    AnonymForfatter

    Problemet for de mange Amagerbank-aktionærer der stiger på vanvidsekspressen er, at man skal have råd til at køre turen helt igennem, hvis man skal have bare det mindste håb om at nå i mål.

    De aktionærer, der allerede havde en stor portion aktier i Amagerbanken, og som ved den første aktieemission måtte 3-doble for at fastholde værdien og nu igen må doble indskuddet flere gange er, at de ikke ved hvor mange aktieemissioner Amagerbanken skal igennem endnu, for at nå tørskoet i land.

    Er dette den sidste aktieemission, eller kommer der een til og endnu en?

    Hvor længe kan og vil Ree blive ved med at finde 3-4-500.000.000 kr at skyde i Amagerbanken i et spinkelt håb om at gendrive noget af det tabte terræn.

    Det forbandede for de eksisterende aktionærer er, at favørkursen, som de nye aktier udstedes til, i helt ekstrem grad udvander de gamle aktier, som så bliver stort set værdiløse.

    Denne gang siger man til aktionærerne. Enten så fordobler du dit aktieengagement med banken, eller også har du tabt stort hele din nuværende aktiebeholdning.

    Folk må stå i et vanvittigt valg:

    Skal vi gå med igen, selv om vi øger vores risiko og kommer til at ligge med alt for mange penge i Amagerbankaktier?

    Kan vi overhovedet låne pengene?

    Fodrer vi ikke hunden med dens egen hale? De fleste små-aktionærer og og mange af de store ejendomskunder skal formenlig i Amagerbanken for at låne penge til aktiekøbet. Hvordan spiller det lige? Amagerbanken får jo ikke nye friske penge ind i kapital, men de flytter bare penge rundt i banken når eksisterende kunder låner til at købe aktier?

    Hvis man fodrer hunden med den egen hale, vil det ikke forværre risikoen i Amagerbanken? Hvis ejendomsspekulanter og privatkunder er helt oppe på det sorte af neglene når de låner til aktiekøbet og renten så stiger, eller de bliver syge eller arbejdsløse, så vil Amagerbanken også tabe penge her, og tabene vil i sidste ende føre til, at Amagerbanken igen tvinges ud i en ny aktieemission. Her vil aktionærerne (som også er kunder) komme endnu mere op på det sorte af neglende og skulle ud i endnu mere risikabel belåning!

    Det holder ikke og til sidst bryder korthuset sammen, og man vil indse, at der slet ikke er de værdier i Amagerbanken, som påstås. Tusindvis af familier kommer i klemme og skal slås med Amagerbankens kæntring resten af livet.

    Jeg siger – tag tabet nu, luk Amagerbanken, og spar Aktionærerne for flere prøvelser!

    #159814
    AnonymForfatter

    Den er nu godt nok svær at finde ud af, men i torsdag kastede jeg mig nu alligevel over at købe nogle almindelige aktier i Amagerbanken. Det viste sig idag at være en “heldig" ide, for fik da skudt dem af her i morgen til omkring det dobbelt af hvad jeg gav.

    Så blind høne kan også finde korn.

    Tror nu jeg holder mig fra at købe igen :o)

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.