Virksomhed og privatøkonomi

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Indlæg
  • #159102
    AnonymForfatter

    Med din avance på 70-75% samtidig med at du ikke hæver nogen løn, bør du kunne skabe et så fornuftigt cash-flow, at det ikke er nødvendigt med en kassekredit.

    Jeg antager, at dine kunder ved internethandel betaler kontant (med kreditkort eller lign.), og vil derfor som alternativ til en kassekredit anbefale dig at forhandle nogle “favorable" betalingsbetingelser hos dine leverandører – og dermed bruge dem som kassekredit.

    #159104
    AnonymForfatter

    Som tidligere beskrevet er mine fakturaer relativt lave 200-400 kr. i gennemsnit, så der er altså et stykke vej op til 200.000 kr. Alle mine kunder betaler med kreditkort, da der er tale om internethandel.
    Da jeg er relativ nystartet kan jeg ikke opnå kredit el. lign hos mine leverandører.
    Senere idag skal jeg til møde i en anden bank, med henblik på at få en kassekredit, så vender jeg tilbage med et resultat, positivt forhåbentligt.

    #159114
    AnonymForfatter

    Har så været til møde i den anden bank. Jeg var ærlig overfor dem, og forklarede dem at kæresten stod i RKI, men at han ikke havde noget med min virksomhed at gøre. Vi fik et godt langt møde på 45 min. og de var på ingen måde afvisende, som min egen bank har været. Jeg fremlagde naturligvis foreløbigt regnskab, budget, forretningsplan, mission & vision mv. De ville vende tilbage i næste uge med en afgørelse, men som udgangspunkt kunne de ikke se problemet i at han stod i RKI, når han intet havde med virksomheden at gøre. Det er jo anpartsselskabet der skal låne, ikke ham. Så vores antagelse omkring et personligt motiv, er vist ikke helt hén i vejret.
    Jeg ved godt at der er lang vej fra et indledende møde til at stå med kassekreditten i hånden, men bare det at de ikke afviser kategorisk fra start ser jeg som noget positivt..

    #159126
    AnonymForfatter

    Det lyder som om du er godt på vej til at løse dit problem. Held og lykke med det hele.

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.