Hvilket realkreditinstitut til boliglån?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • KalleKagenForfatter
    Indlæg
  • #91321
    KalleKagenForfatter

    Står og skal bruge kr. 400.000 til en tilbygning og ønsker et fastforrentet lån. Løvetid max. 10 – 15 år og jeg hælder p.t. mest til 3%. Jeg kan ikke gennemskue hvilket realkreditinstitut, der er billigst mht. gebyrer m.v. da man kun får foreslået prioritetslån når man søger på denne type lån her på sitet.

    #158806
    thsvForfatter

    Gebyrer kan du jo selv undersøge hos de forskellige realkreditinstitutter.
    Men de varierer nok ikke meget.
    Bidraget kan du let slå op her:
    http://www.mybanker.dk/realkredit/sammenlign_bidrag/
    Ved et tillægslån 60-80% er Nykredit og Totalkredit billigst i bidrag.

    3% obl.lån med løbetid på 10 eller 15 år lyder da meget fornuftigt.

    Jeg ville vælge det realkreditinstitut du har i forvejen, eller din bank samarbejder med, blot ikke BRF, da der her er udsigt til stigende adm.bidrag.

    #158882
    KalleKagenForfatter

    Så vidt jeg kan se, er det da Realkredit, der har den laveste bidragssats. Skal man vælge 4% eller 3% i den situation, jeg står i?

    #158888
    KalleKagenForfatter

    Jeg kan se, at Reaklredit er billigst og at de har et 3% obligationslån til over kurs 100. Når man prøver låneberegningen på deres hjemmeside får man at vide, at de ikke kan afgive tilbud på dette lån da kursen ligger i mere end 100. Hvad betyder det?

    #158894
    ForbrugerenForfatter

    Det betyder, at de ifølge loven ikke må tilbyde dig lån med den obligation fordi kursen er over 100 på obiligationen. Hvis du allerede har et tilbud på obligationen, kan du dog godt hjemtage lånet selvom kursen er over 100.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.