Omlægning ( igen igen, beklager)

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91314
    AnonymForfatter

    Har et 5 % 15 årigt obligationslån på 1.050.000 kr. Restløbetid er 13 år, restgæld 945.000 kr. Har derudover boligkredit på 300.000, hvoraf de 170.000 kr er trukket. Indbetaler 3.000 kr på boligkreditten hver måned.

    Tænker på måske at omlægge obligationslånet til et flekslån med et par års afdragsfrihed, hvor jeg så vil betale boligkreditten ned. Har nemlig planer om en mindre renovering af huset indenfor de næste par år, som vil kunne holde sig indenfor de 300.000 kr, som boligkreditten lyder på.

    Jeg er ikke den store gambler og har haft det fint med at have obligationslån. Har også omlagt et par gange ( op og siden ned), så jeg har fået reduceret min restgæld pænt.

    Jeg overvejer dog nu at omlægge til 15 årigt flex med 2 ård afdragsfrihed og et renteloft på 10 år. Jeg ved godt, at fidusen så lidt fiser af flex’en, men en omlægning til fastforrentet ser ikke aktuel ud lige pt. pga kursen på de kortere obligationslån.

    Ved at omlægge til flex med 10 år rentelift afskærer jeg mig jo også fra at tænke i renten mht konvertering. Det generer mig lidt, da jeg har haft et fornuftigt overskud på det.

    Hvis du stod i mine sko, hvad gjorde du så? Og udfra hvilken risikovillighed?

    Det vil ikke være aktuelt for mig med en længere løbetid end omkring 15 år – vil gerne have betalt min gæld hurtigt, selvom jeg godt ved, at det ikke er det smarteste at gøre. Og der skal meget vægtige argumenter til, for at jeg flytter mit standpunkt dér :o)

    Mvh Jyden

    #158702
    thsvForfatter

    Hvor får du det lån henne?
    Er det med renteloft på 6%?

    Dine ønsker modarbejder hinanden!
    Du ønsker afdragsfrihed, men vil osse være gældsfri om 15 år.

    Udfra dine opstillede krav ville jeg omlægge til 3% 15 år, og så renovere i langsommere etaper.

    Alternativt omlægge til f.eks. F3-afdragsfrit, da boligkreditten jo skal afdrages før end realkreditten. Osse efter renoveringen.

    I mine øjne er forsikringspræmien ved et renteloftlån for høj, i forhold til fordelen.

    #158708
    AnonymForfatter

    Tak for svar. Og jeg har ikke informeret korrekt; jeg tænker på et flekslån med refinancering efter 10 år – ikke et renteloft. Beklager meget.

    De beregninger jeg kan lave på et 3 % fastforrentet har for ringe en kurs, så min restgæld vokser ret meget….?

    Mvh kadytten

    #158724
    thsvForfatter

    Kursen er 96,3 hos RD, det vokser restgælden jo ikke så voldsomt af.

    Nykredits tilsvarende 3% 2026 kan du følge kursen på her:
    http://www.nasdaqomxnordic.com/bonds/denmark/microsite/?Instrument=XCSE73965

    Jeg må advare mod et F10, det binder dig, og kan meget vel koste et voldsomt kurstab skal lånet omlægges efter f.eks. 5 år.

    Lån med renteloft på 5% tilbyder Nykredit osse, men kun til 2018, og kursen er noget ringe.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.