lånerente

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87180
    AnonymForfatter

    jeg har et lån på 100.000kr (per 2006) i bgbank og betaler 10% i rente. Jeg har betalt regelmæssigt og stabilt af de sidste 6 år. Kan jeg få et billigere lån? jeg kan ikke stille med nogen sikkerhed har dog fast arbejde. Jeg vil gerne skifte bank, men har ingen ide om hvad jeg kan forlange mht rente.
    Hvad kan sådan en som mig opnå i kassekredits rente på lønkontoen og hvor evt?

    #106430
    AnonymForfatter

    Da du vel uden problemer har fundet frem til denne homepageside, kan du sikkert også også uden problemer finde ud af enten at sende en mail eller tage tlf. eller selv besøge en bankfilial for at få svar på dine generelle spørgsmål. Eller selv slå de enkelte bankers hjemmesider op. Det sku da ikke været så svært.

    Jeg er lidt træt af altid at se de samme mere eller dumme spørgsmål. Undskyld!!!

    #106432
    AnonymForfatter

    til den der syntes jeg er dum.
    har faktisk søgt svar uden at finde det, du må gerne henvise til hvor det så står, så kan jeg jo undskylde min dumme måde at bruge dette forum til , hvad det så end er det så skal bruges til. spørgsmålet går jo også på forhandlingserfaring. undskyld men har ikke en skid forstand på den slags. Er der andre der syntes det er et dumt spm??

    #106434
    AnonymForfatter

    hvis du klikker på Udlån på siden her kan du se udlånsrenterne fra forskellige banker som vejledende. Men ellers er det jo bare og gå forbi nogle forskellige banker og høre hvad de siger og tilbyder, er det ikk…?

    #106436
    NultopskatForfatter

    Det er vel irrelevant hvorvidt nogle mener at spørgsmålet er dumt, hovedsagen er vel at du får et eller flere svar du kan bruge…

    Umiddelbart vil jeg mene at 10 % er i overkanten af en rimelig rente. Prøv at spørge nogle andre banker, lad banken fortælle dig hvilken rente de vil tilbyde, hvorefter du takker og prøver den næste bank.

    Mød enten personlig op i banken, eller tag telefonen. for tlf numrer henvises til http://www.Krak.dk eller http://www.degulesider.dk.

    Lad os høre om dit resultat, det kan måske gavne andre i samme situation.

    Held og lykke

    #106442
    AnonymForfatter

    Ja – det er nok et hyppigt stillet spørgsmål, og man kan da bare gentage svaret:

    Simpelt. Det vi taler om (uden sikkerhed) er et såkaldt ‘forbrugslån’. I ‘Top 10 lister’ herover til venstre finder du at den rente du skal betale ligger mellem 5,01 og 19,25 %. Du kontakter bare et passende antal af dem i den lave ende, siger hvad du har brug for og husker at fremhæve dine positive sider (fast løn, overholdt betalingsaftaler siden xxxx). Når de samtidig fatter at du er ude at ‘shoppe’ efter laveste tilbud, så behøver du ikke engang at prutte. Husk at tjekke gebyrer og andre omkostninger.
    Derefter er det bare at vælge – normalt ud fra laveste udgifter, men måske har de en sød bankdame i den næstbedste bank??

    #106454
    HansenForfatter

    Det er da dummere ikke at stille spørgsmålet, når man er i tvivl. Hellere spørge en ekstra gang i stedet for at gøre noget forkert.

    Kun der der spørger, kan afgøre om et spørgsmål er relevant.

    #106456
    AnonymForfatter

    Ja eller denne her: der findes ikke dumme spørgsmål, men der findes dumme svar.

    Mvh.

    #106656
    AnonymForfatter

    Jeg vil også tro du kan gøre det billigere. Jeg er i øjeblikket selv ved at undersøge udlånsmarkedet og har fundet frem til at det ikke kun er renten man skal kigge på men også på hvor meget de tager i oprettelsesgebyrer.

    Renten kan man trække fra i skat, det kan man ikke med oprettelsen. Så et 7% lån med stor oprettelse kan godt blive dyere end et 6% med mindre oprettelse.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.