Jeg har arvet,men skylder penge væk,får jeg ikke så min arv???

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91295
    AnonymForfatter

    Hej!!!
    Jeg har arvet efter min farbror,men skylder penge væk,får jeg så ikke dem,når jeg har arvet

    #158460
    AnonymForfatter

    Det ville vel kun være fair, at dem som du skylder penge til modtog dem.

    #158462
    testForfatter

    det afhænger jo af hvem du skylder hvad og hvordan.

    hvis du skylder boet penge er det at betragte som et arveforskyd som modregnes i dit arvelod, altså i din arv.

    har du en gæld til anden side som du ikke har misligeholdt køre den aftale jo bare videre som den altid har gjort med de månedligeydelser der nu en gang er på den.

    har du misligeholdt gæld som jo nok har bragt dig i RKI og foderetten måske, kan dine skyldnere via foderetten få adgang til din arv efter at den er udbetalt til dig. Det sker altså ikke per automatik og drikker du dem op før de kommer efter dig er der som sådan desvære ikke flere eller bedre sanktionsumligheder over for dig ind dem der måske allerede er udløst.

    Men ville det ikke være det mest rimelige at du betalte af på din gæld?

    #158542
    AnonymForfatter

    Prøv at læse denne artikel fra Berlingske T.
    http://www.dinepenge.dk/brevkasse/kan-datterens-kreditorer-snuppe-arven

    #158548
    AnonymForfatter

    Ja, lad os prøve at undgå de komplekse regler, som at betale af på gæld der er reel.

    #158566
    testForfatter

    kreditorer snupper arv.

    i grunde noget at skrive. nå man låner penge er der vel ikke nogle der snupper noget når man betaler det man skylder. jeg synes mange skyldner indlæg bære bræ af at man tror lånte penge ikke skal betales af.

    så man kunne jo også skrive, hvordan slipper jeg for at betale min gæld. er det rimeligt? Er dem man skylder penge dem som skal ta risikoen for skilsmisse, arbejdsløshed eller sygdom og er de undskyldninger ikke bare en undskyldning for et overforbrug?

    #178264
    AnonymForfatter

    Selvfølgelig skal man da betale sin gæld tilbage, men der er jo mange måder man kan havne i gæld på. Da vi i sin tid købte hus lagde vi 600.000 kr i udbetaling.
    Da vi havde boet 3 år i huset forlod min kone mig, og vi satte straks huset til salg, men der skulle gå over et år før huset blev solgt til en pris der var langt under hvad vi havde forstillet os. Det endte op med at vi kom ud med et tab på næsten det samme beløb(600.000)som vi lagde i udbetaling 3 år tidligere, og med en rente på 19%
    Da vi første gang snakke med banken i 2007 var der ikke grænser for hvor mange penge vi kunne låne, vi satte vores lid til vores bankrådgiver og hun forslog et 5% lån med 1 års afdragsfrihed fordi som hun sagde det stod til næsten kurs 100, hun glemte bare at sige at når man en gang har haft afdragsfrihed kan man ikke få det igen i (Nordeabank) det kunne på sin vis have reddet vores økonomi.
    Da vi stod i lort til halsen var der ikke meget hjælp at hente fra vores bank
    De 600.000 bliver hurtigt til mange fler med 19% i rente er det så rimeligt at de kan tage en ordentlig mundfuld af gælden elller måske det hele?

    NLS

    #178266
    AnonymForfatter

    Det var absolut ironi på et forholdsvis tosset indlæg / spørgsmål. Skal jeg køre over krydset, selvom det er rødt?

    #178280
    MichaelForfatter

    Tåbeligt eksempel.

    Hvis du har aftalt en afdragsordning på 600.000 over X antal år så er der ingen der vil røre en evt. arv, lottogevinst eller andet. Når det er sagt har du så overvejet hvad et afdrag på f.eks. 300.000 kr. gør ved en gæld på 600.000 kr. til 19% i rente? Hvis du er i tvivl kan jeg fortælle dig, at det dels halverer gælden og derudover sparer dig for 114.000 kr. det første år i renter.

    Så problemet er?? Hvad skal du bruge 300.000 kr. til hvis du har en højt forrentet gæld på 600.000 kr? En bil?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.