kassekredit

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • HansenForfatter
    Indlæg
  • #87179
    HansenForfatter

    hvor udbredt er det at have en kassekredit ?
    måske kan især nogle af debankfolk, der læser spørgsmålet svare ?
    er det over halvdelen af kunderne der har en privat kassekredit ?
    hvad er det typisk på ?

    #106426
    AnonymForfatter

    Før var kassekreditter forbeholdt erhvervslivet, men nu har mange private også dem. Mange har sikkert også en kassekredit tilknyttet deres lønkonto som en ekstra sikkerhed, da det ofte er gratis at oprette en sådan i forhold til overtræksrente mv.

    Jeg selv har ikke brug for en kassekredit…. foretrækker at sætte tæring efter næring.

    #106428
    AnonymForfatter

    Jeg er heller ikke bankmand og kan ikke levere nogen statistik, men fornemmer da osse at begrebet breder sig. Fornuftigt nok – egentlig tror jeg ‘alle’ har brug for det. Vi får alle penge ind i klumper (månedsvis), hvadenten det er løn eller pension, så vi har brug for en indskudskonto i banken. Rigtig mange (men her er flere undtagelser, som fx KBH) har også et lån, om ikke andet så et de har taget til at købe bolig for.

    Her kommer kassekreditten ind, for det er dumt at have penge stående på en indskudskonto til 1/4 procent når du samtidig låner penge til 10%. Så: “alle der har lån burde have en kassekredit".

    Sådan i grove træk altså. For hvis lånet kun er et realkreditlån til 4%, så kan det nok ikke betale sig at indfri dele heraf med en dyrere kassekredit. Så lad mig modificere min udtalelse: “Alle der har lån bør regne på om de skal have det som kassekredit".

    Mange banker forsøger efterhånden at konkurrere med realkreditten (d.v.s. 0 – 80% af ejendomsværdien). I disse tilfælde er det også oplagt at snakke kassekredit.
    Iøvrigt kan bankerne kalde kontoformen hvad de vil (og de gør det). De kan også tage en ‘provision’ – en procentdel af maximum på kreditten uanset om den er udnyttet (det gør de sjældent mere, men det forekommer)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.