Hånden på hjertet…

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • ValnuratForfatter
    Indlæg
  • #91289
    ValnuratForfatter

    Er der nogen der tror at F1 renten vil stige til 5% på 1 år?

    Grunden til at jeg spørger, er jeg tænker meget over at skulle konventere fra et 5% fastforrentet til et F1.

    venligst

    #158330
    MichaelForfatter

    Nej, men på et eller andet tidspunkt skal renten nok komme derop igen. Grunden krisen i Europa og specielt Grækenland kan det tage år inden vi når niveauet, men på den anden side skal man holde sig for øje, at den korte rente sagtens kan foretage voldsomme udsving på meget kort tid. Senest det skete var i efteråret 2008.

    #158332
    ValnuratForfatter

    Hjælp mig lige med hvad der skete i 2008?

    #158334
    thsvForfatter

    Finanskrise!

    #158336
    thsvForfatter

    Faktisk er det velfaædet efter nytår 2008-09, der er mere markant.

    F1-renten kan du se for de seneste 10 år hos RKR:
    http://www.realkreditraadet.dk/Statistikker/Obligationsrente.aspx

    #158338
    ValnuratForfatter

    Tak for det.

    Har du mod på at hjælpe mig med den anden tråd som du osse deltager i.

    “hvad pokker skal man…"

    #158340
    ValnuratForfatter

    Jeg kan godt se at den korte rente faldt ret hurtigt 2009 – 2010. Men hvad skal der til at renten så osse stiger i den hast igen?

    #158344
    AnonymForfatter

    Jeg tror ikke flexrenten på et år skulle stige til 5% – men meget afhænger af situationen i sydeuropa. En statsbankerot i Grækenland vil påvirke renterne i resten af europa negativt.

    En anden faktor er de nye Basel krav som måske ændre på flekslånenes rente/pris.

    #158346
    thsvForfatter

    Jeg har ikke mere at tilføje, Danske Bank tilbyder ikke det produkt I skal bruge.

    Ideen er, at I skal negativ saldo på jeres lønkonti, og budgetkonto, men ikke når renten er så høj.

    Når man er boligejer har man jo ofte rt store beløb stående på sin budgetkonto, og det er disse, der skal afdrages på lånet, så al opsparing giver 7,3% i rente istedet for 0,125% som nu.

    Personligt har vi en boligprioritet, og i 9-10 af årets måneder sparer vi 10.000 kr op, og har i løbet af 5 år finansieret 2 bilkøb og nyt køkken via denne konto.

    Vores konto fungerer på den måde, at vi har et lån, og så en universalkonto med samme rente, hvor alle faste udgifter og løn går over. Til daglige indkøb har vi så en mindre konto (max. 10.000 kr i saldo) med Dankort.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.