Skifte bank til ulandet

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91288
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg har et stykke nu her gået og tænkt på hvilke muligheder der eksistere for at skifte bank til en bank i ulandet f.eks Deutsche Bank, kan det overhovedet lade sig gøre ?. Jeg tænker på at vi her i danmark har Nem konto til det offentlige mv. er det ligemeget hvilket konto id. man levere som Nem konto ?.

    #158296
    testForfatter

    hvad sku formålet være? du drukner i gebyre, men du ska ha en nemkonto

    #158302
    AnonymForfatter

    Du skal have et skattenr. i pg land. Du skal have en fysisk adresse eller hus i pg. land.

    Hvad jeg har yderlig en opholdsstilladelse “forever" dvs. indtil døden. En sygeforsikring betalt af Danmark med 3.000 Euro årligt.(jeg betaler selv 8% i sundhedsbidrag). Et skøde på en “betalt" ejendom. Penge i banken minimum 10.000 Euro. En straffri og gældsfrit attest. Elitebillist i mindst 50 år.

    #158318
    HalliHalloForfatter

    BoSol, din viden om emnet lader desværre noget tilbage at ønske. Magen til vrøvl og sludder skal man lede længe efter.

    Enhver ved at man kun kan oprette en Nemkonto i en dansk bank, idet man anvender Cpr.numre til registreringen.

    Og mon en udenlandsk kan håndtere dette? Nej, det kan den ikke.

    #158390
    thsvForfatter

    Så vidt jeg ved er tyskland ikke et uland! ;-D

    #158398
    NultopskatForfatter

    For nu at opsummere bla fra en tidligere tråd:

    1) Meget få Tyske banker vil oprette en konto til en person, der ikke bor i Tyskland, Og ingen af Internet bankerne vil…Der skal du på Posthuset (et tysk) og udfylde attest hvortil der bla. SKAL være en tysk adresse)

    2) De tyske banker der vil lave en konto til en udlænding tager sig betalt med et gebyr på 8 € pr. måned…(snak lige om gebyr gribbe her) og REnten er 0, ja Nul %, du kan så yderligere oprette en Soar konto hvor du kan få ganske få pct.

    3) Hvis du synes at danske banker er skrappe, har du aldrig mødt en tysk…de lever i et andet århundrede.

    #158400
    AnonymForfatter

    Trådstarter er nok fra fyn 😀

    #158422
    AnonymForfatter

    Nultopskat – Jeg beklager, men jeg tror desværre du er galt afmarcheret!

    Hvis du har penge at undvære kan du principielt oprette en konto overalt. Tror du at Danske Bank ville afvise en svensker eller tysker, der stod og ville indbetale 100.000 kr. på en nyoprettet konto?

    Hvilken bank vil ikke gerne gøre forretninger og tjene penge?

    Ja hvilken?

    #158428
    NultopskatForfatter

    Tjae…

    Kan kun sige at det er min erfaring efter kontakt med tyske banker..stå på et posthus i en lille tysk by og blive bedt om dokumentation for min adresse.

    Har ingen erfaring med svenske banker, hvis du har prøvet hører jeg gerne, hvis det bare er noget du tror…så er jeg knap så interesseret.

    #158430
    NultopskatForfatter

    Prøv i øvrigt at nærlæse mit punkt 3..

    Tyske banker opfører sig altså ikke som man forventer af Danske banker…De lever i et andet århundrede..

    Men PRØV og fortæl bagefter om din oplevelse, Jeg har prøvet, og jeg fortalte om min erfaring.

    #158432
    testForfatter

    jeg kan også kun tale af egen erfaring. tyskebanker er gebyr gripe. hvor meget tjener en bank i øvrigt på et aftale indlån? glem heller ikke hvidvaskningen og de senere års krav til indberetning.

    så derfor mit spørgsmål. hvad er formålet?

    #158436
    HalliHalloForfatter

    Nultopskats viden om emnet lader, ligesom BoSols, meget tilbage at ønske.

    Når topskat har stået på et posthus for år tilbage, og øjensynligt fået en forkert oplysning, så er det bare sådan eller hvad?

    Hvad skulle du i øvrigt med en tysk konto?

    #158478
    AnonymForfatter

    Topskattemanden skrev at tyske banker levede i et andet århundrede, men når jeg surfer lidt på nettet ser det bare ikke sådan ud.

    Jeg kan se at der er mange flere udenlandske banker end i Danmark, som f.eks. tyrkiske, østrigske, hollandske, engelske, svenske osv. Hertil kommer at mange bilproducenter har deres egne banker (VW, Mercedes og BMW)

    Kunne også se at Kamprad/Ikea har sin egen bank med et ikke dårligt tilbud på et Masterkort (2,22% p.a.)http://www.ikanobank.de/hohezinsen.php?cmp_key=1005

    Endvidere kunne jeg ikke finde nogen der opkrævede et månedligt gebyr på 8 Euro.

    Jeg nøjes dog med min konto i Danmark, men topskattemandens indlæg undrede mig nok så meget, hvorfor jeg ville undersøge påstanden lidt nærmere.

    #158482
    testForfatter

    ikke helt sikker på hvad det at nogle bil firmaer har deres egen bank har med sagen at gøre og jeg mener ikke man kan kalde ikea for en bank. Du kan stort set kun sætte penge ind på et mastercard og hæve dem igen.

    Jo de tager så åbenbart ikke noget årligt gebyr for du har et kort hos dem, men du betaler jo hver eneste gang du hæver penge på kortet.

    #158486
    NultopskatForfatter

    Ja Voodoo du surfede på nettet…Jeg gjorde noget ved sagen..

    Og det var i april i år jeg stod på posthuset.

    Men sagen som den var..du surfer på nettet, du finder en tysk bank (internet baseret)
    Du ansøger om en konto…No problem so Far

    Men, banken vil have et Ausweiss, dvs, kopi af dit pas med et tysk posthus, der underskriver dette Ausweiss.

    Dette ville postdamen ikke uden samtidig dokumentation for min tyske adresse…Da jeg bor i Moskva var det altså lidt svært..

    Så gik jeg over på den anden side af gaden ind til commerzbank.
    De havde ingen problemer med at lave mig en konto, men det kostede altså 8 € om måneden og renten var 0 %

    Prøv du iøvrigt at oprette en konto i en dansk bank uden et CPR nr…

    Som afslutning, jeg intereserede mig for en tysk konto grundet indtægter fra Tyskland.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.