rentefrit familielån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • nielsensForfatter
    Indlæg
  • #91278
    nielsensForfatter

    Sådan et har min datter fået for flere år siden, endda på så stort et beløb som 900.000 kr. Hvert år får jeg lyst til at blive spontant gavmild og forærer hende det beløb på p. t. 58.700, som der ikke skal betales skat eller arveafgift af. Utrolig nok bruger hun pengene til at afdrage på sit familielån, som nu er nedbragt til omkring 500.000 kr.

    Men én ting undrer mig: ingen myndighed har nogen sinde spurgt hende, hvordan hun som studerende pludselig kunne købe en ejerlejlighed kontant? Og heller ingen har spurgt mig, hvordan jeg er sluppet af med næsten en halv million, så jeg med min resterende og udlånte formue på 500.000 kr. kan få boligydelse som pensionist.

    Hvis ingen myndighed holder øje med den slags familielån, kan jeg vel lige så godt rive lånedokumentet i stykker og sige, at jeg har soldet mine 500.000 kr. op til is og slik.

    #158112
    testForfatter

    det er jo lidt som postkassen ved grænsen hvor du skal ligge en sedel om det du har for meget med.

    men ja det ku du vel

    #158148
    AnonymForfatter

    Efter formueskattens afskaffelse interesserer skattevæsenet sig kun for folks formuer i forbindelse med jagten på sort arbejde og hvidvaskning af penge. Jeg kan imidlertid fortælle, at min faster, der i forbindelse med en ejendomshandel har oprettet et familielån, netop har modtaget brev fra kommunen, hvor hun bliver orienteret om, at hun som pensionist ikke længere er berettiget til supplerende ydelser, da familielånet er et anfordringslån og derfor vurderes som likvide midler.
    For mig at se er det eneste problem i denne sag, at den gavmilde pensionist ikke har oplyst kommunens socialafdeling om sine formueforhold. Når kommunen opdager, hvordan tingene hænger sammen, vil boligydelserne kræves tilbagebetalt, og eftersom denne debat findes som bevis på, at pensionisten med fuldt overlæg har givet fejlagtige oplysninger, vil der formodentlig også blive rejst tiltale for socialt bedrageri.

    #158160
    nielsensForfatter

    Tak for din orientering, men problemet er jo i mit tilfælde, at ingen har undret sig over, hvor min formue er blevet af, og at heller ingen har spurgt min datter, hvordan hun som studerende kunne købe en ejerlejlighed.

    #158162
    testForfatter

    ALTSÅ at der ikke er grænse kontrol gør det jo ikke lovligt at smugle.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.