Indfrielse af lån

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Peter BergForfatter
    Indlæg
  • #91261
    Peter BergForfatter

    Hejsa

    Jeg er i den situation at jeg har fået solgt min lejlighed pr. 1.6.2010.
    Den blev solgt til 1.100.000. Køber betalte et despositum på 50.000 kr. til min advokat. Disse penge modtog jeg d. 2.6.2010 på en skødekonto. Resten altså de 1.050.000 modtog jeg den 9.6.2010. De 1.100.000 stod på en skødekonto i en md. inden der skete noget.
    Først den 9.7.2010 blev mit realkreditlån indfriet.

    Banklånet på 200.000 er stadig ikke afviklet selv om penge står på skødekontoen. Nu er det efterhånden 45 dage siden jeg solgte min lejlighed.

    Er det mig eller er ekspeditionstiden utrolig langsom. Det løber alligevel op i nogle tusinde kroner i renter.
    Får jo kun 0,125 % i rente på skødekontoen mens jeg betaler 7 % i banklånet(ved det er højt).

    mvh Peter

    #157824
    onkelForfatter

    Hej

    Tiden er svær at afgøre grundet e-tinglysning, men det kan undre at kreditforeningslånet er indfriet, men ikke boliglån. Normalt venter bankerne på at skødet er tinglyst før de bruger af pengene af de deponerede midler (skødekontoen).

    Dog ved jeg at flere banker bruger en midlertidig kredit til at indfri låne når deponering er kommet – således at sagen køre hurtigere..
    Renten på sådan en kredit er meget forskellig fra bank til bank. Helt fra samme rente som på deponeringskontoen (i dit tilfælde 0,125) til højere end din boliglånsrente. Renten bør ikke være mere end 3 % højere end det du får i indlån på din deponeringskonto.

    mvh

    Onkel

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.