Hvad pokker skal man…

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Indlæg
  • #158018
    ValnuratForfatter

    🙂 Grunden til at jeg skrev sådan var fordi at du osse skriver om den korte rente, men det er nu gået op for mig, tror jeg, at når du mener den korte rente så er det F1 lån du mener,ikk?

    #158042
    ValnuratForfatter

    Jeg tror ikke at vores lån er et prioriteslån.

    1. Så hvis vi har 30-40.000 kr bruger vi det på lånet. Hvorfor ikke bare have det som det er?
    2. Vi har ikke løn/budgetkonto, men hver vores lønkonto og derfra overføres penge på de udgifter vi har til vores budgetkonto. Er det bedre med en løn/budgetkonto?

    #158048
    thsvForfatter

    Det bliver værre og værre!
    I har vel osse en opsparingskonto, hvor I indsætter 2.000 kr hver måned?! 😉

    Hvad er rentesatsen på de forskellige konti:
    Boliglån er på 7,3%, men hvad får I i rente på de 2 lønkonti og budgetkontoen?
    Det er disse indeståender, der skal være negative, så banken ikke tjener en fed rentemarginal på jer!

    Prøv at læse om Jyske banks totalkonto-proncip, det er sådant set, det drejer sig om or jer!

    Indestående på diverse indlånskonti skal modregnes i lånet, så opnår I jo en rente på 7,3% istedet for de 0,125%, som vist er renten hos DB.

    Kassekreditten, det skal være på fælleskontoen, altså budgetkontoen i jeres tilfælde, sikrer jo netop, at boliglånet nedbringes med ca. 50.000 kr, mens der jo er indestående på fælleskontoen, som sikrer, at der ikke skal betales renter af alle de 50.000 kr til banken.

    #158050
    AnonymForfatter

    Er der andre end Jyske Bank, der kører med totalkonto princippet, hvor alle kontis indestående trækkes fra evt. lån?

    #158272
    ValnuratForfatter

    De 2 lønkonti:
    Rente af gæld: 7,450%
    Rente af indenstående: 50.000 0,125% op til da intet.

    Budgetkonti:
    Rente af gæld: 15,8%
    Rente af indenstående: 25.000 0,125% op til da intet.

    Venligst

    #158348
    thsvForfatter

    Urgh, det var en høj rente ved gæld!
    Kan I ikke få den forhandlet ned på de samme 7,45%, så I kan have negativ saldo på den konto (universalkonto).
    Jeres lønkonti kan I roligt trække ned, så saldoen er under 0 hele tiden, hvis I blot afdrager ekstraordinært på boliglånet.

    Det gælder jo om at minimere opsparingen til 0,125% (eller 0%) i rente, mens I stadig har bankgæld.

    #158388
    thsvForfatter

    Et P20-lån er jo blot et F5-lån, hvor der refinansieres 20% hvert år.
    Til en start er lånet dog 20% i hver af serierne: F1, F2, F3, F4 og F5.
    Er du sikker på, at man blot man kan ændre dele af lånet til F1 undervejs?

    jeg ville passe på med de mixlån, hvor man ikke kan overskue konsekvenserne af en renteændring.

    Et rent F1- eller F3-lån er at foretrække, så lånet kan indfries uden for stort kurstab, og omlægges til 4% 30 år skulle dette blive nødvendigt.

    #158396
    testForfatter

    bortset fra at hvis man vil omlægge sit F1..F5 lån fordi rente er steget kan man nok næppe komme i 4% mere.

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.